شهید بهشتی جامع الشرایط بود

    کد خبر :50495

فرزین محدث این روزها با بازی در نقش علیرضا نادعلی از اعضای حزب جمهوری اسلامی در نمایش «هفت روز از تیر شصت» نقش متفاوتی را برعهده دارد.

به گزارش خبرنگاران پویا، فرزین محدث در تالار سایه نمایش «هفت روز از تیر شصت» را به کارگردانی مشترک محمد لارتی و کامران شهلایی روی صحنه دارد.

محدث در مورد جذابیت‌های این نمایش گفت: «نمایش‌هایی که برگرفته از یک واقعه تاریخی هستند، همیشه جذابیت دارند و من هم چنین نقش هایی را می‌پسندم. کامران شهلایی متن خوبی نوشته و اتفاقات در کارگردانی، طراحی صحنه، ویدئوهای آماده شده برای پخش همه جالب است و به خوبی برهه‌ای از تاریخ ایران را روایت می‌کند که برای من جذاب است و از روایت کردنش لذت می‌برم».

او افزود: «برای بازی در نقش علیرضا نادعلی نتوانستم او را از نزدیک ببینم و گفتگو داشته باشم؛ اما کامران شهلایی نویسنده متن نمایش، با نادعلی دیدار داشته و او توانست اطلاعات خوبی برای ایفای هرچه بهتر نقش به من ارائه دهد…من نیز با خواندن گفتگوها و خاطراتش تلاش کردم به نقش نزدیک شوم.»

فرزین محدث در مورد مهمترین و تأثیرگذارترین ویژگی شهید بهشتی که باعث می‌شود هنوز هم برای جوانان جذاب باشد، توضیح داد: «شهید بهشتی شخصیتی جامع الشرایط بوده و همه خصوصیات در او دیده می‌شده و ما او را زود از دست دادیم و می‌توانست حضورش در انقلاب تأثیرات بسزایی داشته باشد. امام خمینی در مورد ایشان فرمودند شهیدبهشتی یک ملت بود. هرشب که اجرا تمام می‌شود تحت‌تأثیر فضای نمایش قرار می‌گیرم به خصوص وقتی در مونولوگ آخر نمایش لحظات انفجار و شرایط بعد ار آن را توضیح می‌دهم بیشتر ناراحت می‌شوم. خانواده شهدا هم حتماً وقتی این نمایش را می‌بینند تحت‌تأثیر قرار می‌گیرند. به عنوان بازیگر دنبال تجربه هستم و خیلی خوشحالم که این کار را انجام می‌دهم و همکاری با شهلایی و لارتی دلنشین بود. تئاتر سیاسی مثل فیلم سیاسی است و مهجور مانده باید به آن نگاه کرد. البته نباید نمایش یا فیلم سیاسی را جناح‌بندی کرد. حادثه هفتم تیر اصلاً مربوط به یک جناح نیست، حادثه‌ای است که شخصیت‌های بزرگ و ملی را از دست دادیم و همه اتفاق نظر دارند.»

نمایش «هفت روز از تیر شصت» نوشته کامران شهلایی و با کارگردانی مشترک محمد لارتی و کامران شهلایی از روز چهارشنبه 7 تیر ساعت 20:30 با مدت زمان 90 دقیقه، با بازی امین سیاردشتی، فرزین محدث، مژگان خالقی، فرهاد تفرشی، احمد جعفری، هدیه رضایی و مرضیه بدرقه در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید