آینده جهان چاپ «سه بعدی» در دست چین خواهد بود؟

    کد خبر :504929
چاپ «سه بعدی»

به گفته تحلیلگران به به نظر می رسد چین به زودی تبدیل به غول جهان در حوزه چاپ سه بعدی( 3D )خواهد شد. این موضوعی است که می تواند در تولید بسیاری از محصولات مهم جهان تاثیرگذار باشد.

به گزارش انتخاب، از مدیران اجرایی صنعت چین به سرعت در حال پر کردن جاهای خالی توسعه صنعت چاپ سه بعدی هستند.

مایکل اگام، رییس بخش آسیای جنوبی در Stratasys(یک شرکت چاپ و راه حل های تولید چاپ سه بعدی در بریتانیا)، در این خصوص می گوید: برخی از پیشرفته ترین برنامه های چاپ سه بعدی توسط شرکت های چینی هدایت خواهد شد، چرا که سطح مشوق های دولتی چین برای ارتقاء این صنعت حتی فراتر از ایالات متحده است.

آگا معتقد است این رشد تا حد زیادی به بازار پررونق داخلی چین نیز وابسته است. او در این خصوص می گوید: “مشتریان و کاربران نهایی چیزهای جدیدی را در سرعت بسیار سریع تر از قبل دریافت می کنند. این سرعت ساخت محصولات با چاپگرهای سه بعدی باعث می شود شرکت ها محصولات جدید را به سرعت تولید کنند. محصولاتی که هرگز توسط تولید سنتی با این سرعت به ثمر نمی رسید.

سرعت بخشیدن به تولید و کاهش زنجیره تامین تنها تغییر در بازی نیست. این موارد در نهایت منجر به تحولات اقتصادی هم می شود.افزون بر این ها نوع طراحی و تحویل سفارشات نیز متحول می شود. برای مثال چاپگرهای سه بعدی دقیقا بر اساس تقاضای بازار برنامه ریزی شده و محصولات را ارائه می دهند.

دولت چین در حال توسعه برخی فناوری ها است که از دید این کشور اولویت دارند و چاپگرهای سه بعدی نیز در این دسته بندی جای دارند. این روزها بسیاری از شرکت های چینی فعال در حوزه تولیدات سه بعدی در حال عقد قرارداد با شرکت های خارجی هستند و پیش بینی می شود تا سال 2025 چین به یکه تاز عرصه تولیدات سه بعدی تبدیل شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید