هرگز برای لاغر شدن این دارو را مصرف نکنید

    کد خبر :504916
لاغر شدن

یک دکتر داروسازی گفت: استفاده از قرص متفورمین برای لاغری باوری غلط و خطرناک است که باعث بروز عوارض جبران ناپذیری در فرد خواهد شد، لاغری کاذب به شرط از دست دادن سلامتی زنگ خطری برای افرادی است که از روی بی‌اطلاعی و صرفا برای کاهش وزن به مصرف این قرص روی می‌آورند.

دکتر حسینی درباره موارد مصرف قرص متفورمین اظهار کرد: قرص متفورمین داروی مخصوص افرادی است که قند خون آنها از حد نرمال ۱۴۰-۱۱۰ بالاتر می‌رود که این خود نیز دلایل متفاوتی از جمله دیابت ارثی، افزایش وزن، تغییرات هورمونی و… دارد، ترکیبات قرص باعث نشست قند خون بیمار شده و از افزایش قند خون و عوارض آن جلوگیری می‌کند. حتی برای افرادی که قند خون آنها تا ۱۵۰ هم رسیده خوردن قرص توصیه می‌شود. البته با پیاده‌روی، رژیم غذایی سالم و کمتر کردن وعده‌‎های غذایی شیرین، بیماری کنترل خواهد شد.

وی با اشاره به علت استفاده از این قرص در بین بعضی از افراد مخصوصا بانوان گفت: این فکر در بعضی افراد بوجود می‌آید چون مصرف این قرص باعث کاهش قند خون می‌شود در نتیجه اشتها و نهایتا وزن کاهش خواهد یافت، اگر هم این موضوع درست باشد در سه ماه اول مصرف قرص حداکثر کاهش وزن یک تا دو کیلو خواهد بود اما بعد از آن کم کم عوارض شروع و در ۶ ماه کامل ظاهر می‌شوند.

به گزارش بهداشت نیوزحسینی تاکید کرد: چون استفاده از این قرص قند خون و فشار خون را کاهش می‌دهد، اگر فرد در این حالت از محلول قندی استفاده نکند احتمال بروز شوک و غش در فرد بسیار بالا می‌رود، کم کم مصرف این قرص روی سیستم گوارش و سیستم ایمنی بدن تاثیر می‌گذارد که همراه با حالت تهوع، استفراغ، ضعف و بی‌حالی شدید همراه خواهد شد.

دکتر داروسازی اضافه کرد: ضعف سیستم ایمنی بدن را مستعد ابتلا به انواع بیماری‌ها از جمله سرماخوردگی‌‎های مکرر، سوءتغذیه، ریزش مو، آسیب‌‎های جدی به کبد خواهد کرد.

وی توصیه کرد: توصیه من به تمام همکارانم این است که این قرص و قرص‌‎های مشابه را بدون نسخه پزشک به هیچ فردی که خواستار خرید آن است نفروشند، همچنین به تمام افراد بویژه بانوان توصیه می‌کنم برای لاغری به دنبال راه‌های اشتباه و پر ضرر نباشند و به حرف دیگران که متخصص نیستند اصلا توجه نکنند، بهترین روش برای لاغری ورزش مداوم، رژیم غذایی سالم، داروهای تجویز پزشک و انجام آزمایش‌های لازم توسط پزشک متخصص است. گاهی چاقی هورمونی، ارثی یا به دلیل عملکرد نامرتب بعضی غدد مثل تیروئید است که درمان خاص خود را می‌طلبد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید