محفل انس با قرآن در مسجد جامع گوهرشاد برگزار شد

    کد خبر :50482

محفل انس با قرآن کریم در حاشیه مسابقات قرآن فرهنگیان با حضور متسابقین و عوامل اجرایی مسابقات در شامگاه جمعه ۱۶ تیرماه در مسجد جامع گوهرشاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگاران پویا اعزامی به مشهد مقدس، دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه فرهنگیان آموزش و پرورش با حضور 256 شرکت‌کننده از سراسر کشور به منظور رقابت در 4 رشته قرائت، حفظ، نهج‌البلاغه و تدریس روش احکام در دو بخش خواهران و برادران و در جوار بارگاه مطهر و منور رضوی برگزار شد.

این دوره از مسابقات 14 تیرماه به صورت رسمی آغاز شد و تا بعداز ظهر روز جمعه ادامه داشت. در حاشیه این دوره از مسابقات، ویژه‌برنامه‌های زیادی در قالب زیارت دوره‌ای و بازدید از مناطق گردشی و فرهنگی مشهد مقدس برای شرکت‌کنندگان برگزار شد که مهم‌ترین آن، برگزاری محفل انس با قرآن در شامگاه جمعه 16 تیرماه در مسجد جامع گوهرشاد بود.

این مراسم نورانی و معنوی بلافاصله پس از اقامه نماز مغرب آغاز شد. سینا فتحی قاری نوجوان مشهدی که در سری جدید برنامه تلویزیونی«اسراء» با تقلید از استاد عبدالباسط افتخار آفرینی کرده بود، به تلاوت آیاتی از سوره مبارکه «ضحی» پرداخت که مورد تشویق حاضران قرار گرفت.

سید علی مومنیان حافظ کل قرآن کریم و نفر اول نخستین دوره مسابقات فرهنگیان در رشته حفظ، فرد دیگری بود که در جایگاه قرار گرفت و با پاسخ به سوالات مطرح‌شده از سوی مردم مورد ارزیابی قرار گرفت که ایشان نیز با پاسخ به سوالات، به طور مستمر مورد تشویق قرار می‌گرفت.

و اما بخش ویژه این مراسم به تلاوت سعید پرویزی قاری ممتاز کشور و نفر اول سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران اختصاص داشت. محمدرضا مسیب‌زاده مدیرکل اداره قرآن، عترت و نماز به هرکدام یک از قاریان و حافظان پس از اجرای تلاوت، هدیه‌ای را به رسم یادبود اهدا کرد.

پس از اتمام این مراسم، شرکت‌کنندگان به میزبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی به مجتمع فرهنگی نور رفتند و پذیرایی شدند.

یادآور می‌شود، اختتامیه دومین دوره مسابقات قرآن فرهنگیان در روز شنبه 17 تیرماه برگزار خواهد شد و نفرات برگزیده رشته‌های مختلف در این مراسم معرفی و مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید