افزایش ۴درجه‎ای گرما تا سه‎شنبه

    کد خبر :50470

در حالی یک کارشناس هواشناسی گفت که روند افزایشی دمای هوا تا روز سه شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت، افزایش یک درجه دمای هوا برابر افزایش ۵۰۰ تا ۷۰۰ مگاوات مصرف برق است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به گفته گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی کشور، هفته آینده به طور میانگین در تمام مناطق کشور روند افزایش 3 تا 4 درجه دمای هوا پیش بینی می‌شود.
گودرزی خاطرنشان کرد: با توجه به نقشه‌های دریافتی، به جز مناطق شمالی، برای بقیه مناطق کشور روند افزایشی 3 تا 4 درجه را پیش بینی می‌شود که این افزایش دما در مناطق جنوبی شدیدتر خواهد بود.
وی تصریح کرد: روند کاهش دما در مناطق شمالی کشور چندان محسوس نخواهد بود.
این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به افزایش دمای اغلب مناطق کشور از مردم خواست تا آب وبرق را منطقی و درست مصرف کنند.
وی در عین حال تصریح کرد: روند افزایش دما تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت و سپس به طور میانگین به همان میزانی که دما در طول هفته افزایش یافته است، روند کاهشی به خود خواهد گرفت.
برپایه این گزارش، بررسی‌ها نشانگر آن است که به ازای هر یک درجه افزایش دمای هوا، بین 500 تا 700 مگاوات به میزان مصرف برق افزوده می‌شود.
بنابراین با توجه به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی، صنعت برق در هفته آینده نیازمند یاری بیشتر هموطنان خواهد بود.
روز گذشته نیز توانیر در اطلاعیه ای از مردم خواست تا در مصرف برق اندکی صرفه جویی کنند.
در این اطلاعیه ازمشترکین در تمامی بخش‌ها تقاضا شده بود تا با کاهش و مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعت‌های اوج بار (12 تا 16 و 20 تا 23) کارکنان صنعت برق را در ارائه هرچه بیشتر خدمات و تأمین برق پایدار یاری کنند.
در این اطلاعیه تصریح شده بود: با توجه به افزایش مستمر دما و پایداری هوای گرم در همه بخشهای کشور، طی روزهای اخیر شاهد افزایش بی سابقه مصرف برق در کشور شدیم بنحویکه طی روز جاری (چهارشنبه) رکورد بی سابقه 55400 مگاوات که نسبت بمدت مشابه سال گذشته 7% رشد را نشان می‌دهد به ثبت رسید.
در چنین شرایطی برای جلوگیری از بروز خاموشی، به ویژه در استان‌های گرمسیر کشور، بیش از هر زمان دیگر به مدیریت مصرف برق نیازمندیم.
* راهکارهای ساده برای کاهش مصرف برق:
– در کولرهای آبی تا حد امکان از دور کند کولر استفاده شود.
– دمای مناسب برای تنظیم ترموستات در کولرهای گازی بین 23 تا 25 درجه سانتی گراد است.
– هنگام استفاده از کولر یا وسایل سرمایشی، تا حد امکان از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشوئی، ظرفشوئی و جاروبرقی به طور همزمان به ویژه در ساعات اوج بار استفاده نشود.
– خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز، ساده‌ترین راه صرفه جویی در مصرف برق است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید