فروش ۵۰۰ هزار تومانی کفش‌های ۳۰ دلاری قاچاق در تهران

    کد خبر :50467

رئیس اتحادیه صنفی کفاشان دست‌دوز تهران گفت: پولی که بانک به عنوان وام پرداخت میکند به درد قاچاقچیانی میخورد که کفش را با ۳۰ دلار وارد کشور میکنند و از ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در فروشگاه ها به فروش میرسانند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رسول شجری با اعلام اینکه در سال جدید تاکنون فقط 25 درصد تولید کنندگان کفش کار تولید را آغاز کرده اند، تصریح کرد: قاچاق و واردات بی رویه و همچنین موانعی که همواره برای تولید وجود دارد باعث شده بسیاری از تولید کنندگان، واحدشان را تعطیل کنند.

وی افزود: در حال حاضر6000 واحد تولیدی و فروشگاهی مجوز فعالیت دریافت کرده اند اما ازاین تعداد فقط 25 درصد واحدها مشغول به کار هستند .

شجری با احتساب سرانه هر نفر سه جفت کفش، تاکید کرد : سالانه حدود 250 میلیون جفت کفش نیاز بازار است و متاسفانه سهم تولید کنندگان ایرانی با این روند همچنان کم و کمتر می شود.

رئیس اتحادیه صنفی کفاشان دست‌دوز تهران اضافه کرد: هوای تولید در صنعت کفش بهاری نیست و باید با همت همگان تغییری در این فضا ایجاد شود.

شجری گفت: بانکها نه تنها کمکی نمی کنند بلکه به معضلی برای تولید تبدیل شده اند. یکی از معضلات، سود تسهیلات است . سود تسهیلات بانکها بیش از 18 درصد است در حالیکه سود تولید حدود 10 درصد است .

وی تصریح کرد : پولی که بانک به عنوان وام پرداخت میکند به درد قاچاقچیانی میخورد که کفش را با 30 دلار وارد کشور میکنند و از 500 هزار تومان تا یک میلیون و 400 هزار تومان در فروشگاه ها به فروش میرسانند.

شجری با اشاره به مشکلات مالیاتی گفت : در 5 سال گذشته آنچه به عنوان مالیات بر درآمد پرداخت کرده ایم از سرمایه خودمان بوده نه از درآمد .

رئیس اتحادیه صنفی کفاشان دست‌دوز تهران اضافه کرد: صنعت کفش میتواند اشتغال قابل توجهی ایجاد کند . در همه کشورها اگر واحدی تعداد کارکنانش را افزایش دهد شرایط بهتری برایش در نظر میگیرند اما در ایران هر واحد اگر تا 5 نفر کارگر داشته باشد بخشی از حق بیمه را دولت کمک میکند اما اگر یک نفر اضافه شود کار فرما باید همه حق بیمه را پرداخت کند و دولت دیگر کمکی نمیکند .

وی تصریح کرد: این سیاست در مقابل اشتغال زایی است و کارفرما ترجیح می دهد با همان تعداد اندک کارگران کار را ادامه دهد .

شجری تاکید کرد: با وضعیتی که در داخل کشور داریم سعی می کنیم نگاهمان به صادرات باشد تا لااقل بتوانیم تولید را سرپا نگه داریم .

وی گفت: تلاشمان این است در بازار روسیه که از تولیدات ایرانی استقبال کرده اند حضور جدی تری داشته باشیم و در این مسیر نشست هایی با مقامات روسی داشته ایم .

رئیس اتحادیه صنفی کفاشان دست‌دوز تهران اضافه کرد : در نمایشگاه امپکس تهران که شرکتهای بزرگ تولید کننده کفش از کشورهای مختلف شرکت میکنند دولتهایشان از طریق سفارتخانه ها در تهران تا 60 درصد هزینه های شرکت هایشان را پرداخت میکنند به دلیل اینکه محصولاتشان را به خارج از مرزهایشان آورده اند اما در کشور ما برای تولیدکنندگان چنین تسهیلاتی نیست .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید