برخورد فضای مجازی با گاف‌های تلویزیون از نگاه معاون سیما

    کد خبر :504569
گاف‌های تلویزیون

معان سیما از زیر ذره‌بین قرار گرفتن برنامه‌های تلویزیون و به ویژه حواشی اخیر که در فضای مجازی ایجاد شده، استقبال کرد و به این پرسش پاسخ داد که این اتفاقات تا چه میزان صداوسیما را وادار به ساخت برنامه‌هایی کرده است که با دقت بیشتر و دست به عصا پیش بروند.

مرتضی میرباقری  درباره فضای مجازی و به رسمیت شناختن آن، گفت: واقعاً باید این نکته را به رسمیت شناخت اینکه امتداد برودکست در برودبند است. ما اگر بنا باشد با افکار عمومی مواجه شویم، علاوه بر حوزه برودکست که خودمان هستیم، باید از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی هم خودمان استفاده کنیم. سازمان صدا و سیما در این زمینه معاونت فضای مجازی ایجاد کرده است در معاونت خودمان نیز اداره کلی مربوط به این حوزه را ایجاد کرده‌ایم که سامان جدی‌تر و دقیق‌تری به این کار می‌دهد.

میرباقری در ادامه با بیان اینکه گاف‌های تلویزیون بیش از هر مرکز نظارتی توسط شبکه‌های اجتماعی به ما منتقل می‌شود، گفت: در حال حاضر اگر خطایی در برنامه زنده صورت بگیرد، قبل از آنکه مرکز نظارت این خطا را به ما منتقل کند، به راحتی توسط شبکه‌های مجازی به ما منتقل می‌شود. خود این برای ما قابل استفاده است و سریع به اتفاق پیش آمده واکنش نشان خواهیم داد. یعنی تقریباً در یک اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم و کاملاً در منظر و مرعا هستیم.

معاون سیما در ادامه گفت: از طرفی می‌بینید که خیلی‌ها هم هدفشان اطلاع‌رسانی نیست و به دنبال تحریف هم هستند. چه قبل از پخش یک برنامه چه بعد از پخش یک اتفاق، این روش را دنبال می‌کنند. اما در حال حاضر وقتی قضیه به این شکل است، ما جدی‌تر به تولید برنامه می‌پردازیم و مجری ما هم وقتی برنامه اجرا می‌کند، فرض او این است که یک عده نشسته‌اند و می‌خواهند ایراد بگیرند؛ یعنی احساس نظارت می‌کنند. پس گاف‌های این مجری باید کمتر باشد. اما خودمان هم مرکز نظارتی داریم که به دقت این موارد را مورد توجه قرار می‌دهد. زمانی که یک گاف در تلویزیون اتفاق می‌افتد، بعضاً، مدیر گروه، مجری، تهیه‌کننده و برنامه‌ساز با یکدیگر می‌نشینند و بار دیگر برنامه را می‌بینند و مشکل را بررسی می‌کنند. همین که اگر اتفاقی می‌افتد، مورد بازبینی قرار می‌گیرد، یعنی اینکه برای آینده با دقت بیشتری برنامه را می‌سازند. به طور کلی هر برنامه‌ای یک اتاق فکری دارد که در آن هم پیش‌بینی می‌شود خطا نداشته باشند و هم اگر خطایی داشته باشند آن را مورد بررسی قرار می‌دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید