کلاهبرداری با عنوان آژانس‌های مسافرتی و تورهای گردشگری

  • حوادث
  • شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ۱۶:۴۰
    کد خبر :504454
کلاهبرداری

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا با هشدار به شهروندان گفت: برای انجام مسافرت و تهیه بلیت، به مراکز و آژانس‌های مسافرتی معتبر که مجوز از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دارند، مراجعه کنید.

سرهنگ ” محمدرضا اکبری” اظهارکرد: با توجه به نزدیک شدن پایان سال و شروع تعطیلات نوروزی، برخی شهروندان برنامه ریزی کرده و با مراجعه به آژانس‌های مسافرتی اقدام به تهیه بلیت می کنند.

وی افزود: به همین منظور افراد سودجو و کلاهبردار با سوء استفاده از این موقعیت و برای رسیدن به اهداف مجرمانه خود ابتدا دفتری را در سطح شهر اجاره، سپس با اطلاع رسانی در فضای مجازی، ارسال پیامک های تبلیغاتی به تلفن های همراه شهروندان، چاپ آگهی در مطبوعات یا پخش آگهی در سطح شهر اقدام به تبلیغات می کنند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا با اشاره به تبلیغات فریبنده افراد کلاهبردار در خصوص اعزام مسافران و گردشگران در ایام نوروز به شهرها و کشورهای مختف از طریق تورهای گردشگری تصریح کرد: در ادامه شهروندان نیز پس از ثبت نام و پرداخت وجه نسبت به تهیه بلیت اقدام و هنگام پرواز با مراجعه به فرودگاه پی به جعلی بودن بلیت‌ها برده و پس از آن متوجه می شوند شرکت مربوطه تعطیل و متهمان متواری شده‌اند.

وی با هشدار به شهروندان یادآور شد: برای انجام مسافرت و برای تهیه بلیت، به مراکز و آژانس‌های مسافرتی معتبر که مجوز از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دارند مراجعه کنید.

سرهنگ اکبری همچنین خاطرنشان کرد: از پرداخت هرگونه وجه و تحویل اسناد و مدارک به افرادی که با تبلیغات فریبنده مدعی اجرای تور با هزینه های پایین هستند، خودداری کنید.

به گزارش ایسنا، وی افزود: به آگهی‌هایی که در فضای مجازی، روزنامه‌های کثیرالانتشار، سطح شهر و یا معابر عمومی در خصوص اعزام گردشگر به خارج از کشور توسط تورهای گردشگری (به ویژه در ایام تعطیلات نوروز) مشاهده می کنید، اعتماد نکنید.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا در پایان خاطرنشان کرد: از دادن مدارک به افراد ناشناس و کسانی که خود را نماینده آژانس‌ها معرفی می‌کنند و یا شرکت‌ها و آژانس‌های غیر معتبر خودداری کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید