آیت الله سبحانی: فساد در حوزه زنان در شهر قم افزایش یافته

  • سیاسی
  • شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ۱۶:۴۹
    کد خبر :504443
آیت الله سبحانی

آیت الله سبحانی با اشاره به استقلال حوزه از دولت گفت: گستردگی در مدیریت هزینه دارد، باید مدیریت کوچک شود تا نیاز به دولت کمتر شود.

آیت الله سبحانی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران، گفت: مباحث و گزارشی که از فعالیت های حوزه علمیه خواهران و جامعه الزهراء در موضوعات مختلف آموزشی، پژوهشی و… گفته شد،‌ منتشر شود تا برای ارائه به گزارش ها و فعالیت ها استناد شود.

این مرجع تقلید افزود: پیروزی انقلاب برکاتی داشته است که در جای خود بسیار مهم است، اما این طور نبوده که حوزه علمیه خواهران قبل از انقلاب نبوده باشد، بلکه حوزه علمیه خواهران به صورت اجمالی د رشهر آبادان بوده و به وسیله ما شروع شد. در ایام محرم که به این شهر می رفتم و برای طلبه ها در آنجا تدریس می کردم.

به گزارش انتخاب،او ادامه داد: به دلیل این که کسی برای تدریس در آنجا نبود، با تلاش های فراوان در سال 50 این هسته ای که در آبادان شکل گرفته بود، به قم آوردم، بهر حال این موضوع به صورت کم رنگ قبل از انقلاب نیز بوده است.

تربیت مبلغه در حوزه علمیه خواهران ضروری است

او گفت: افرادی که در حوزه علمیه خواهران و جامعه الزهراء مشغول تحصیل هستند، باید از آنها مبلغه ها تربیت شود تا در خانه ها، مساجد و … به تبلیغ دین بپردازند و در این رهگذر اثر گذار باشند و معتقدیم اثری که مبلغه ها می گذارند بیش تر از اثر گذاری مردان است.

آیت الله سبحانی اضافه کرد: در آبان این اثر گذاری مبلغه ها را تجربه کردیم. در گذشته در شهر آبادان آمریکایی و انگلیسی حضور داشتند و اغلب زنان بی حجاب رفت و آمد می کردند و مبلغه ها به این شهر برای تبلیغ می آمدند و با تبلیغ خود اثرگذار بودند و حجاب شهر عوض می شد.

این مرجع تقلید ادامه داد:‌ باید مسیر درس آنها به سمت تبلیغ برود و مبلغه باشند تا بتوانند روی زنان اثر گذار باشند. حفظ حدیث و قرآن باید در آنها مجسم شود و تشکیلات بگونه ای باشد از وجود این مبلغه ها در مساجد و مدارس استفاده شود.

او با بیان اینکه 10 درصد این طلبه ها برای اجتهاد حفظ شوند و الباقی برای تبلیغ در بخش بیان و قلم تربیت شوند، اظهار داشت: اگر این کار انجام نشده، انجام شود و اگر صورت گرفته تقویت شود.

استقلال حوزه از دولت ضرورت دارد

آیت الله سبحانی با اشاره به استقلال حوزه از دولت گفت: گستردگی در مدیریت هزینه دارد، باید مدیریت کوچک شود تا نیاز دولت در بحث درآمدها کمتر شود. علمایی که در شهرها هستند کمک کنند، برای خود وظیفه ببینند که بخشی از کار را انجام دهند .

حوزه تنها به دادن مدرک اکتفاء نکند

او افزود: اگر حوزه مدرکی می دهد، باید طلبه ها بتواند با آن مدرک در مدارس تدریس کنند، یعنی مدرک حوزه در مدارس کارایی داشته باشد. در این صورت استقبال هم بیشتر می شود و اگر صرف مدرک باشد، اقبال از حوزه کمتر می شود.

فساد در شهر کریمه اهل بیت(ع) افزایش یافته است

او از وجود فساد در شهر قم انتقاد کرد و گفت: متأسفانه در همین شهر قم فساد در حوزه زنان افزایش یافته است، باید با حضور زنان مبلغه، مجالس تعلیمی و تربیت در مساجد و منازل برای زنان برگزار شود تا شاهد اثر بخشی باشیم.

آیت الله سبحانی در ادامه اظهار داشت: اگر کاری از دست من از طریق قلم و غیر آن بر بیاید، آماده همکاری هستم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید