ادعای ائتلاف عربی: پهپادی که انصارالله به عربستان شلیک کرد، ایرانی بود

    کد خبر :504187
ائتلاف عربی

سخنگوی ائتلاف عربی مدعی شد که انصارالله یمن یک حمله پهپادی به عربستان انجام داده و این پهپاد ایرانی بوده است.

به گزارش بازتاب به نقل از روزنامه سعودی عکاظ، ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان مدعی شد که سامانه دفاعی عربستان صبح دیروز (جمعه) یک فروند پهپاد که به سوی مناطق مسکونی در شهر ابها عربستان در حال حرکت بود را رصد و سرنگون کرده است.

وی اعلام کرد که سرنگونی این پهپاد منجر به زخمی شدن ۴ شهروند سعودی و آسیب دیدن چند خودرو شد.

سخنگوی ائتلاف عربی مدعی شد که پس از انجام بررسی و تحقیق توسط متخصصان مشخص شد که این پهپاد از سوی حوثی ها (انصارالله یمن) بوده و مشخصات و ویژگی‌های پهپاد ایرانی دارد.

المالکی همچنین با تروریستی خواندن این عملیات گفت که ائتلاف عربی هدف قرار دادن شهروندان از سوی حوثی های مورد حمایت ایران را محکوم می‌کند.

به گزارش ایسنا، این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایرانی تأکید می‌کنند ایران کشوری است که با عزم جدی و اراده بالا در تلاش است که به ایجاد صلح و ثبات در مجموعه منطقه کمک کند، نقش ایران در منطقه سازنده است و اینکه ایران را متهم به دخالت در امور کشورهای دیگر کنند فرافکنی است. برخی فکر می‌کنند که با مطرح کردن نام دیگر کشورها می‌توانند از زیر بار مسئولیت و مشکلاتی که با آن روبه‌رو هستند کنار بروند.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان نزدیک به چهار سال است زنان و کودکان یمنی را به قتل می‌رساند، مدارس و بیمارستان‌های آنان را بمباران می‌کند و از رسیدن غذا، دارو و کمک‌های بشردوستانه به آنها ممانعت می‌کند و این ائتلاف به دلیل تجاوزهای وحشیانه اش در یمن در لیست سیاه سازمان ملل قرار گرفت.

ادعای دخالت ایران در یمن و حمایت موشکی از انصارالله درحالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه دخالتی در کشور یمن ندارد و برای ایجاد راه‌حل سیاسی و پایان دادن به بحران یمن تلاش‌های فراوانی کرده است.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در رابطه با مساله حمایت تسلیحاتی از یمن اعلام کرده است: ما هیچ‌گونه ارتباط تسلیحاتی با یمن نداریم، یمن در محاصره است و چنین امکانی در کل وجود ندارد در غیر این‌صورت ایران به قدری شهامت دارد که چنین اقدام و سیاستی را اگر داشته باشد اعلام کند؛ آنچه امروز در دستان مردم یمن هست سلاح‌هایی است که از دولت‌های قبل در پادگان‌ها وجود داشته، امروز مشاهده می‌کنیم یمن برای آنکه در مقابل تجاوز و حملات بی‌امان از خود محافظت کند به سراغ تکنیک‌های درونی رفته و این طبیعی است.

علی اکبر ولایتی، دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی و مشاور رهبری در امور بین الملل در پاسخ به سوالی در خصوص برخی اتهامات در رابطه با مداخله ایران در امور یمن، نیز گفته است: در یمن کشورهای مرتجع عربی تحت عنوان ائتلاف عربی ضد یمن مداخله مستقیم کرده‌اند و ایران جز حمایت سیاسی و کمک‌های انسانی برای نجات مردم این کشور کار دیگری انجام نداده است. جمهوری اسلامی ایران هیچ موشکی به یمن نداده است، یمنی‌ها در زمان علی عبدالله صالح و منصورهادی و حتی قبل‌تر توسط اردوگاه‌های شرق عمدتاً تسلیح می‌شدند، ما از این نگران نیستیم که مردم دنیا بدانند جمهوری اسلامی ایران سلاح به عراق، سوریه و یا لبنان داده است به آنها سلاح داده‌ایم تا در مقابل داعش و تروریست ایستادگی کنند، به یمن کمک‌های انسانی و حمایت‌های سیاسی می‌کنیم ولی موشک را ایران به آنها نداده است و یمنی‌ها نیازی به آن ندارند چرا که با امکاناتی که در اختیار دارند توانسته اند در مقابل سعودی‌ها ایستادگی کنند و با همین امکانات پیروز خواهند شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید