چگونگی ارائه خدمات دندانپزشکی دولتی در نوروز

    کد خبر :504174

رئیس اداره امور دندانپزشکی وزارت بهداشت نحوه ارائه خدمات دندانپزشکی را در تعطیلات نوروزی تشریح کرد.

دکتر قاسم صادقی، با اشاره به نحوه ارائه خدمات دندانپزشکی به مردم در تعطیلات نوروزی سال ۱۳۹۸، گفت: بر اساس طرح سلامت نوروزی که از ابتدای سال ۱۳۹۶ برگزار شده، هر دانشگاه علوم پزشکی موظف است یک مرکز دندانپزشکی اورژانس برای رفع نیازهای مردم ایجاد کند. این سومین سالی است که مراکز اورژانس خدمات دندانپزشکی را در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور جهت ارائه خدمت به مردم فعال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در سال اول و دوم این کار فعالیت و خدمات اورژانس‌های دندان پزشکی، رشد چشمگیری داشت، افزود: امسال که سومین سال اجرای این طرح است، تاکنون در ۴۵ دانشگاه علوم پزشکی کشور، ۱۳۰ مرکز اورژانس دندانپزشکی شامل ۶۶ مرکز دولتی و ۶۴ مرکز خصوصی آماده ارائه خدمت شده‌اند تا در طول تعطیلات نوروزی از ۲۵ اسفند ماه ۱۳۹۷ تا ۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۸ آماده خدمت‌رسانی به مردم باشند.

صادقی با بیان اینکه خدمات اورژانس و اولیه دندانپزشکی در مراکز دولتی اورژانس دندانپزشکی با تعرفه دولتی و در مراکز منتخب خصوصی با تعرفه مصوب بخش خصوصی، ارائه می‌شوند، ادامه داد: البته هم مراکز دولتی و هم مراکز خصوصی اورژانس دندانپزشکی تحت نظارت معاونت‌های درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار دارند. باید توجه کرد که مراکز اورژانس دندانپزشکی به صورت ۲۴ ساعته در ایام نوروز فعالند. در مراکز دولتی ما اورژانس دندانپزشکی به صورت سانتر بیمارستانی است؛ به‌طوری که در بیمارستان‌ها یک بخش دندانپزشکی با عنوان بخش اورژانس دندانپزشکی به صورت ۲۴ ساعته فعال است. در بخش‌های خصوصی هم به صورت شیفت‌های برنامه‌ریزی شده ارائه خدمت می‌کنند که البته زمان شیفت‌بندی‌ها و لیست دندانپزشکان کشیک و روزها و ساعاتی که در آن مرکز خصوصی حاضر هستند را به صورت مکتوب اعلام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۵ دانشگاه علوم پزشکی برای ارائه خدمات اورژانس دندانپزشکی آماده شده‌اند، اظهار کرد: البته قطعاً تا پایان سال و با توجه به اینکه این اقدام یک وظیفه حاکمیتی است، همه ۶۴ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی ما موظفند، مراکز اورژانس دندانپزشکی را آماده کنند. بنابراین ۲۰ دانشگاه باقی‌مانده هم در حال آماده‌سازی هستند. در عین حال اگر کم‌وکاستی در این حوزه وجود داشت، مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰ آن را اعلام کنند و ما به این موضوعات رسیدگی می‌کنیم.

وضعیت مراکز دندانپزشکی بیماران خاص در نوروز

رئیس اداره امور دندانپزشکی معاونت درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه بخشی از مراکز دندانپزشکی بیماران خاص هم در ایام نوروز در قالب همین اورژانس‌های دندانپزشکی فعال هستند و بیماران می‌توانند مانند همه مردم به مراکز دولتی مراجعه و در آنجا خدمات لازم را دریافت کنند، گفت: در عین حال بخش‌های دندانپزشکی بیماران خاص به طور خاص در روزهای غیر تعطیل فعالیت دارند، اما اگر بیماران خاص نیاز به خدمات دندانپزشکی اورژانس داشتند، می‌توانند به مراکز اورژانس دندانپزشکی دولتی مراجعه کنند.

صادقی همچنین گفت: در سال گذشته در ایام تعطیلات نوروز یعنی از ۲۵ اسفند ماه ۱۳۹۶ تا ۱۴ فروردین ماه ۱۳۹۷ تقریباً نزدیک به ۱۰ مورد شکایت مردمی در حوزه خدمات دندانپزشکی داشتیم که نشان از فعال بودن دانشگاه‌های ما دارد. در عین حال خدمات ارائه شده در طرح سلامت نوروزی در حوزه دندانپزشکی در سال گذشته نزدیک به ۴۰ هزار مورد در کشور بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید