تندگویان: سازمان‌هایی که به جوانان خدمات نمی‌دهند را به خط می‌کنیم

    کد خبر :504140
وزارت ورزش و جوانان

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از تهیه گزارش عملکرد همه وزارتخانه و دستگاه‌ها در حوزه جوانان خبر داد و گفت: امسال این گزارش به تفکیک هر وزارتخانه برای معاون‬ اول رئیس جمهور فرستاده شده است.

محمدمهدی تندگویان با اشاره به اینکه مدل فعالیت معاونت جوانان در برخورد با مسائل جوانان تشکیل سازمان‌های مردم نهاد برای رصد واقعی موضوعات جوانان است، گفت: وضعیت آسیب‌های اجتماعی جوانان و گرفتاری‌های آنها جزو وظایف سازمان‌های مردم نهاد این حوزه است. در حال حاضر بین ۶۰ تا ۷۰ درصد سازمان‌های مردم نهاد جوانان در حوزه آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سمن‌های جوانان در حال فعالیت، اقدام و عملیات در حوزه‌های مختلف هستند، به حمایت معاونت جوانان از آنها اشاره کرد و افزود: ارتباط مستقیم با تک تک جوانان امکان پذیر نیست و درخواست و مطالبات جوانان هم تقریباً مشخص است. برای مثال موضوع اشتغال، مسکن، ازدواج، هویت و… موضوعات مشخصی هستند که همه آنها را می‌دانیم و راه کار ما این است که اداره و کنترل آسیب‌های اجتماعی و مسائل جوانان از طریق خود جوانان انجام شود.

معاون‬ امور‬ جوانان‬ وزارت‬ ورزش‬ و‬ جوانان‬ اظهار‬ کرد: با وضع فعلی، ‬ ساختار‬ قابل‬ استفاده‬ بهره گیری‬ از‬ تشکل‌های جوانان است‬ به طوریکه‬ آنها در استان‌ها مسئولیت‌های مختلفی را در حوزه ساماندهی آسیب‌ها به عهده بگیرند و در عین حال ما هم از آنها حمایت کنیم تا در زمینه‌های مختلف حضور پیدا کنند.

تندگویان‬ با اشاره‬ به اینکه تعداد تشکل‌های‬ جوانان‬ در کشور کافی‬ نیست، ‬ تصریح‬ کرد: با ۲ هزار تشکل مشخص است که نمی‌توانیم همه موضوعات جوانان را برطرف کنیم. در کنار این بخش ستادهای ساماندهی را داریم که تمام نهادهایی که باید به جوانان سرویس بدهند در آن حاضر می‌شوند و ما هم به عنوان مدافع جوانان، بازگوکننده مشکلاتشان به همه سازمان‌ها هستیم.

وی‬ افزود: ‬ این معاونت‬ مدام‬ در‬ حال‬ ارائه‬ شرح وظایف سازمان‌ها در حوزه جوانان و‬ ابلاغ‬ آن است‬ و بر مبنای گزارش‬‌های‬ دریافتی‬ هم با این دستگاه‬ ها‬ برخورد می‌کند. همچنین مجموع گزارش‌ها‬ به خود آقای رئیس جمهور داده می‌شود. امسال نیز ‏به تفکیک هر وزارتخانه گزارش جداگانه‌ای تهیه کردیم و برای معاون‬ اول فرستادیم. که شامل عدم کارایی، عدم حضور و پیگیری و… بود.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: کار ما به خط کردن کار سازمان‌هایی است که باید به جوانان سرویس بدهند و کوتاهی می‌کنند، است. همچنین از استان‌های برتر تقدیر می‌کنیم. خیلی‌ها هم الان از دست ما ناراحت هستند. در بخش ساختاری هم تشکل‌ها بخشی از حوزه جوانان در سطح کشور را ساماندهی می‌کنند. برای مثال در خود کرمان تشکل‌های حاشیه شهر اقدامات خوبی در حوزه زنان سرپرست خانوار متقبل شده‌اند و به آنها کمک می‌کنند.

تندگویان افزود: راه حل دیگری فعلاً در کشور نیست، اگرچه ممکن است به نظر برسد معاونت جوانان معاونت تشکل‌های مردم نهاد است، اما در واقع تشکل‌ها خادمین جوانان هستند و راه حل تشکیلاتی دیگری فعلاً وجود ندارد.
توافق با وزارت کشور خروجی مشخصی نداشته است

وی با بیان اینکه ایجاد تفاهم با سایر وزارت خانه‌ها هم در حال انجام است، اظهار کرد: اما تفاهم نامه‌ای که درباره صدور شناسه سمن‌ها با وزارت کشور داشتیم چند ماه پیش انجام شده، ولی هنوز هیچ خروجی مشخصی در کشور نداشته است. علی رغم پیگیری و مکاتبات، هنوز با وزارت‌خانه‌ها در انجام امور مربوط به جوانان مشکل داریم و آنها پای کار نمی آیند. همچنین وزارت کشور در مرکز همه چیز را پذیرفته اما در استان‌ها توافق نامه را قبول نمی‌کنند. یا اینکه با استانداری‌ها هم جلسه می‌گذاریم و مسائل را حل می‌کنیم، اما در یک مقام کارشناسی دچار مشکل می‌شویم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید