راننده پژوی مرگ شناسایی شد

  • حوادث
  • شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ۱۱:۵۰
    کد خبر :504035
تصادف مرگبار

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری راننده جوان یک خودرو ۲۰۶ که پس از تصادف مرگبار با یک زن در سعادت‌آباد اقدام به فرار از محل کرده بود، خبرداد.

حوالی ساعت ۱۱ روز ۲۷ دی ماه امسال فردی با مراجعه به کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس اعلام کرد که خودرو پژو ۲۰۶ سفید رنگی با یک عابر پیاده که خانم ۴۳ ساله است در آدرس سعادت آباد – چهارراه سرو تصادف کرده و منجر به مصدومیت این خانم شده و خودرو نیز از محل متواری شده است.

در ادامه با حضور مأموران کلانتری در بیمارستان و تایید موضوع ، پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد. با گذشت ۱۳ روز از زمان تصادف ، در تاریخ چهارم بهمن ماه به کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس اعلام شد که مصدوم صحنه تصادف به علت شدت صدمات وارده فوت کرده است، لذا پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و برای شناسایی راننده متواری به اداره دهم پلیس آگاهی ارجاع شد.

با انجام تحقیقات میدانی و بازبینی فیلم چندین دوربین مداربسته در محل وقوع تصادف، خودرو ضارب با مشخصات معلوم با مالکیت شخصی به نام محمدرضا ( ۳۰ ساله ) شناسایی و محمدرضا برابر هماهنگی با مقام قضایی دستگیر و در تحقیقات اظهار داشت خودرو را در تاریخ سی‌ام مردادماه به صورت وکالتی به فردی به نام “حمید” فروخته است.

با شناسایی حمید . ک ۴۸ ساله وی به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل شد اما او نیز عنوان داشت که خودرو ۲۰۶ را با یک قولنامه دستی به دامادشان به هویت علیرضا . ر فروخته است.
علیرضا به اداره دهم احضار شد و در تحقیقات، ضمن تکذیب اظهارات حمید گفت: من خودرو را در تاریخ یکم بهمن ماه از ایشان برای پدرم خریداری کردم و در زمان حادثه خودرو در اختیار ما نبوده است و از موضوع تصادف اطلاعی ندارم.

در شرایطی که هر سه متهم منکر هرگونه دخالت در صحنه تصادف بودند ، اقدامات ویژه پلیسی در دستور کار کاراگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت تا نهایتا مشخص شد مرتضی . ر ( ۱۸ ساله فرزند علیرضا ) در محل تصادف حضور داشته است ؛ همزمان و در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد که خودرو ۲۰۶ صحنه تصادف به یک مغازه فروش و تعویض شیشه خودرو در منطقه سعادت آباد – خیابان کوهستان منتقل شده است.
با شناسایی مغازه تعویض شیشه اتومبیل در منطقه سعادت آباد ، کارآگاهان اداره دهم به این مغازه مراجعه و به تحقیقات از صاحب مغازه پرداختند ؛ صاحب مغازه در اظهاراتش گفت: من در کار فروش و تعویض شیشه خودرو فعالیت دارم ؛ در دی ماه، برای تعویض شیشه یک خودرو ۲۰۶ به آدرس خانه‌ای در منطقه سعادت آباد مراجعه و شیشه جلو یک دستگاه خودرو پژو ۲۰۶ سفید رنگ که از ناحیه پایین سمت چپ شکسته بود را تعویض کردم؛ افراد حاضر در محل مدعی بودند که خودرو چند روز قبل در اختیار پسرشان بوده که در درگیری با افرادی ناشناس این اتفاق رخ داده است.
با توجه به اظهارات صاحب مغازه ، تصاویر کلیه متهمان پرونده به رویت وی رسید که بلافاصله تصویر مرتضی را شناسایی و اظهار کرد: در زمان تعویض شیشه، این شخص ( مرتضی ) در محل حضور داشته و مخاطب اظهارات نفرات حاضر ایشان بود.
به گزارش ایسنا، با توجه به شواهد، دلایل و مستندات بدست آمده، مرتضی ۱۸ ساله در تاریخ چهار اسفند بازداشت و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد؛ مرتضی در تحقیقات اولیه منکر هرگونه ارتباط خود با تصادف بود اما نهایتا به ناچار لب به اعتراف گشود و ضمن اعتراف صریح به رانندگی با خودرو ۲۰۶ سفید رنگ در زمان تصادف گفت: با خودرو پژو ۲۰۶ سفید رنگ از منزل خارج تا بدنبال برادرم به میدان شهرداری بروم. در چهار راه سرو در حالی که چراغ سبز بود قصد سبقت گرفتن از یک خودرو پژو پارس را داشتم که ناگهان با متوفیه برخورد کردم. چون تازه گواهینامه گرفته بودم ، ترسیدم و از محل متواری و به منزل بازگشتم.
سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با اعتراف صریح متهم، قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۳۲ تهران صادر و به زندان معرفی شد و پرونده مربوطه نیز در مرجع قضایی مربوطه در حال رسیدگی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید