قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۱۲/۱۸

    کد خبر :504033
قیمت جهانی نفت

قیمت نفت در پایان معاملات روز جمعه با ۵۶ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش به ۶۵ دلار و ۷۴ سنت رسید.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، پس از انتشار آمارهای ناامید کننده از بازار کار آمریکا که موجب افزایش نگرانی ها در مورد کند شدن رشد اقتصاد جهانی و کاهش تقاضا برای نفت شد، قیمت نفت روز جمعه حدود یک درصد کاهش داشت.

در حالی که افزایش عرضه نفت آمریکا نیز در حال بر هم زدن توازن بازار است، قیمت نفت در پایان معاملات روز جمعه با 56 سنت معادل 0.8 درصد کاهش به 65 دلار و 74 سنت رسید. قیمت نفت برنت در این هفته یک درصد رشد داشت.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با 59 سنت معادل یک درصد کاهش به 56 دلار و 7 سنت رسید. اما قیمت نفت خام آمریکا در این هفته نیم درصد رشد داشت.

رشد میزان اشتغالزایی در آمریکا در ماه فوریه تقریبا متوقف شد و اقتصاد این کشور در این ماه تنها 20 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرد. این در حالی بود که میزان دستمزدها در بخش ساخت و ساز و چند بخش دیگر با کاهش مواجه بود. گزارش بازار کار آمریکا موجب شد تا قیمت نفت و شاخص های بازار بورس آمریکا افت کند.

دیگر عاملی که به بازارهای مالی ضربه زد سخنان روز پنجشنبه ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا بود که گفت اقتصاد اروپا در «یک دوره ضعف ادامه دار» قرار گرفته است.

برایان لا روز، تحلیلگر فنی موسسه یونایتد آیکپ در این باره گفت: «اگر شاهد تداوم افت شاخص ها در بازارهای بورس باشید، این مسئله در نهایت موجب کاهش قیمت نفت خواهد شد.»

تضعیف رشد اقتصادی آمریکا و اروپا در حالی است که در طی ماه های اخیر رشد اقتصادی در آسیا نیز رو به کاهش گذاشته است.

میزان صادرات چین در ماه فوریه نسبت به مدت مشابه سال قبل 21 درصد افت داشت که بیشترین افت در طی 3 سال گذشته بود. میزان واردات چین نیز در این ماه 5.2 درصد افت داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید