اولین دیدار رسمی ترامپ و پوتین/ توافق بر سر آتش بس در مناطقی از سوریه از یکشنبه آینده

    کد خبر :50399

دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین، رئیسان جمهورآمریکا و روسیه برای اولین بار بطور رسمی در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ با هم دیدار کردند.

اجلاس گروه ۲۰ از امروز در هامبورگ آلمان آغاز شده است.

ملاقات سران آمریکا و روسیه به ویژه پس از انتقاد اخیر ترامپ از به اقدامات و مواضع روسیه اهمیت پیدا کرده است. رئیس جمهور آمریکا که روز گذشته به لهستان سفر کرده بود در یک انتقاد کم سابقه از روسیه گفت که آمریکا “به منظور مقابله با اقدامات و رفتار بی‌ثبات ساز روسیه با متحدان خود از جمله همسایگان روسیه همکاری می‌کند.”

از طرفی دیگر تحقیقات در رابطه با اتهام تماس‌های گذشته اطرافیان دونالد ترامپ، از جمله مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا با روسیه و جنجالی که بر سر اخراج ناگهانی جیمز کومی، رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) برپا شده، بر حساسیت ملاقات این دو مقام ارشد می افزاید.

گفته می‌شود بحران سوریه، داعش، اوکراین، سایر مسائل خاورمیانه، تحریم‌های غرب علیه روسیه و رابطه پیمان ناتو با آن کشور از جمله موضوعاتی است که در دستور مذاکرات دو رهبر قرار داشت.

ترامپ خطاب به پوتین گفت: بودن در کنار شما برای من افتخار است

وی افزود: «ما در انتظار وقوع اتفاقات مثبت برای روسیه و آمریکا هستیم.»

تکمیلی//

*پوتین پس از دیدار با ترامپ گفت: با رئیس‌جمهور آمریکا درباره موضوعات مختلفی از جمله اوکراین، سوریه و برخی موضوعات دو جانبه صحبت کردم.

*لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت: پوتین و ترامپ درباره آتش بس در مناطقی از سوریه از یکشنبه آینده توافق کرده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید