کدخدایی: پژوهشکده شورای نگهبان بیانیه گام دوم انقلاب را بررسی کند

  • سیاسی
  • شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ۹:۵۶
    کد خبر :503811
کدخدایی

سخنگوی شورای نگهبان از پژوهشگران این شورا خواست تا تمام بندها و نکات این بیانیه را از دید حقوقی بررسی و کارشناسی کنند.

جلسه هم‌اندیشی بیانیه گام دوم انقلاب با حضور عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان و اعضای پژوهشکده شورای نگهبان در پژوهشکده این شورا برگزار شد.

در ابتدای این نشست کدخدایی به بیان نکاتی پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و گفت: بیانیه گام دوم ترسیمی از چهل سال گذشته انقلاب اسلامی است که با تلخی‌ها و شیرینی‌های بسیاری همراه بوده و علی‌رغم دشمنی‌ها و تهدیدها، این نظام با استواری و دستاوردهای بسیار به راه خود ادامه داده و برای حرکت به سوی آینده مصمم‌تر است.

سخنگوی شورای نگهبان با استناد به آمارهای بین‌المللی ادامه داد: اذعان نهادهای بین‌المللی و برخی دشمنان خارجی به موفقیت‌های ایران و افزایش فشارها و کینه‌ورزی آنان علیه ایران خود روشن‌ترین گواه بر پیشرفت و عظمت ایران است.

به گزارش تسنیم،کدخدایی، بیانیه گام دوم انقلاب را تصویری از راه طی شده این چهل سال دانست و ادامه داد: انتظار از جامعه علمی و نخبگان کشور این است که در دانشگاه‌ها و محافل علمی به تبیین این بیانیه بپردازند و برای رسیدن به شکوفایی و رشد بیانیه را نقشه راه خود کنند و از این بیانیه برنامه‌های دقیق برای اداره بهتر کشور استخراج نمایند.

این استاد دانشگاه با اشاره به پیام ویژه این بیانیه برای همه مسئولان، ادامه داد: اصلاح عملکرد مسئولان در مسیر اهداف انقلاب و منافع ملی اولویت جامعه ما است و این اصلاح عملکرد مسئولان مهم‌ترین وسیله برای تحقق اهداف نظام است.

کدخدایی از پژوهشگران شورای نگهبان خواست تا تمام بندها و نکات این بیانیه را از دید حقوقی بررسی و کارشناسی کنند تا بتوانند از بُعد حقوقی به رسیدن به اهداف بیانیه در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاست خارجی و … کمک کنند.

همچنین، در ادامه نشست، پژوهشگران پژوهشکده شورای نگهبان به بیان تحلیل‌ها، دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود درباره عملیاتی کردن محتوای بیانیه گام دوم انقلاب در عرصه حقوق پرداختند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید