سقوط بیش از ۱ درصدی قیمت نفت با تیره شدن چشم‌انداز اقتصادی

    کد خبر :503715
قیمت نفت

پس از این که بانک مرکزی اروپا در مورد تداوم ضعف اقتصاد هشدار داد و داده‌های جدید نشان داد که صادرات و واردات چین در ماه گذشته به شدت افت کرده‌ است، قیمت نفت بیش از ۱ درصد سقوط کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، روز جمعه، پس از اینکه بانک مرکزی اروپا در مورد تداوم ضعف اقتصاد هشدار داد و داده‌های جدید نشان داد که صادرات و واردات چین در ماه گذشته به شدت افت کرده است، قیمت نفت بیش از ۱ درصد سقوط کرد.

همچنین رشد تولید نفت آمریکا هم بازارها را نا آرام کرده است.

تا ساعت ۱۲:۳۰ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۸۰ سنت یا ۱.۲۱ درصد، نسبت به قیمت بسته شده دیشب سقوط کرد و به ۶۵.۵۰ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۵۳ سنت یا ۰.۹۴ درصد سقوط کرد و به ۵۶.۱۳ دلار رسید.

با همه هشدارهایی که در مورد کند شدن اقتصاد جهانی داده شد، نکته قابل‌توجه این بود که علی‌رغم کاهش همه صادرات و واردات چین در ماه فوریه، تقاضای نفت کاهش پیدا نکرد و واردات نفت این کشور همچنان بالای ۱۰ میلیون بشکه در روز باقی ماند. اما با کاهش رشد اقتصادی، در یک نقطه بالاخره تقاضای نفت هم کاهش خواهد یافت و این بر قیمت‌ها فشار وارد خواهد کرد.

داده‌های رسمی دولت چین امروز نشان داد که صادرات چین ۲۱ درصد و واردات این کشور ۵.۲ درصد سقوط کرده است. افت صادرات ماهانه چین بدترین افت ماهانه آن در ۳ سال اخیر است و از پیش‌بینی‌های کارشناسان و تحلیل‌گران بدتر بوده است.

اما آن‌چه بازارهای نفت را بیشتر تحت فشار قرار داده است افزایش تولید نفت آمریکاست که از اوایل ۲۰۱۸ تا کنون بیش از ۲ میلیون بشکه در روز بالا رفته است و به رقم بی‌سابقه ۱۲.۱ میلیون بشکه در روز رسیده است. آمریکا به این ترتیب، برترین تولیدکننده نفت در جهان است و از روسیه و عربستان سعودی هم پیشی گرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید