نماز جمعه 40 هزار نفری با وجود استقرار تک تیراندازان صهیونیست در اطراف مسجدالاقصی

    کد خبر :503700
مسجدالاقصی

رژیم صهیونیستی که تصمیم به بستن «باب‌الرحمه» گرفته، از بیم وقوع درگیری‌های گسترده، در بلندی‌های مشرف به مسجدالاقصی «تک‌تیرانداز» مستقر کرد اما این مساله مانع از برگزاری نماز جمعه باشکوه در قدس نشد.

رژیم صهیونیستی که تصمیم خود برای بستن «باب‌الرحمه» از ورودی‌های مسجدالاقصی را اعلام کرده، امروز از ترس آنکه پس از نماز جمعه فلسطینی‌ها دست به اعتراضات گسترده بزنند، در تمام اطراف مسجدالاقصی نیروی نظامی مستقر کرد و علاوه بر آن تک‌تیراندازان صهیونیست نیز از بلندی‌های مشرف به مسجدالاقصی اوضاع را زیر نظر داشتند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «معا»، علیرغم تشدید تدابیر گسترده نظامی رژیم صهیونیستی در قدس و مسجدالاقصی، امروز 40 هزار فلسطینی خود را به این مسجد مقدس رساندند و نماز جمعه خود را ادا کردند.

یک مقام اردنی عالیرتبه اعلام کرد، کشورش همچنان تماس‌های گسترده‌ای با تل‌آویو و جامعه بین‌المللی برای دفاع از مصلاب باب‌الرحمه دارد.

روزنامه «الغد» به نقل از این مقام مسئول نوشت، امان با تصمیم تل‌آویو برای بستن این مصلا مخالف است و می‌خواهد وضعیت قانونی و تاریخی در مصلای مذکور حفظ شود.

رژیم صهیونیستی از 16 سال پیش این مصلا را به دلیل فعالیت‌های سازمانی که به ادعای این رژیم با حماس در ارتباط بوده، بست اما فلسطینی‌ها دو هفته پیش آن را بازگشایی کردند.

به گزارش فارس،‌رژیم صهیونیستی، قدس شرقی از جمله مسجدالاقصی را در سال 1967 اشغال کرد و در سال 1981 آن را به مابقی اراضی اشغال شده‌ (توسط این رژیم) اضافه کرد اما نظارت بر اماکن مقدسه مسیحی و اسلامی بر اساس توافق «وادی‌عربه» میان تل‌آویو و امان در سال 1994، بر عهده اردن است.

بازداشت و تبعید 150 نفر در قدس

بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، از زمان بازگشایی مصلای باب‌الرحمه در دو هفته پیش، رژیم صهیونیستی 150 نفر از اهالی قدس را بازداشت یا از مسجدالاقصی تبعید (اخراج) کرده است.

در همین راستا طی 24 ساعت گذشته هفت نفر در قدس بازداشت شدند و یک نفر دیگر نیز برای مدت سه ماه از شهر قدس تبعید شد.

پس از این اتفاقات، فعالان امروز را «جمعه شکست ممنوعیت» (ورود به قدس و مسجدالاقصی) نامیدند تا اینگونه نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی در تبعید شخصیت‌های بارز و مسئولین اوقاف قدس از مسجدالاقصی اعتراض کنند.

آنها از فلسطینی‌ها خواستند با حضور گسترده امروز خود در قدس به این اقدامات واکنش نشان دهند. این فعالان تأکید کردند، تمام 144 هزار متر مربع مسجدالاقصی متعلق به فلسطینی هاست و از وجبی از آن نخواهند گذشت.

از سوی دیگر تعدادی از گروه‌های صهیونیست، دیشب به مناسبت آغاز ماه جدید عبری و با حمایت گسترده نظامیان صهیونیست دست به گشت‌زنی‌های تحریک‌آمیز در اطراف مسجدالاقصی زدند و شعارهای نژادپرستانه سر دادند.

بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، آنها خواستار قتل فلسطینی ها و تخریب مسجدالاقصی شدند و مناسک نژادپرستانه در برابر مسجدالاقصی انجام دادند

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید