فرید: پیشنهادهای حوزه هنری به فیلمم کمک کرد

    کد خبر :50368

مهرداد فرید «دبیر شورای عالی تهیه کنندگان» گفت: در مواردی که دوستان حوزه هنری برای فیلمم پیشنهاد دادند باعث بهبود کیفیت فیلمم شد. صادقانه می‌گویم که پیشنهادهای اصلاحی حوزه هنری به شخصه به فیلمم کمک کرده است.

درادامه مناظره هفته گذشته در میان رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری و دبیر شورای عالی تهیه کنندگان سینما در ارتباط با تصمیمات حوزه هنری درباره عدم اکران تعداد محدودی از فیلم ها در سالن های سینمایی که متعلق به این نهاد است صحبت های قابل توجهی صورت گرفت.

هرکدام از دو طرف نگاه خود را نسبت به این موضوع عنوان داشتند. اما در بخشی از این مناظره به نکته ای اشاره شد که به نظر می رسد برای افرادی که گاها به دلیل موج رسانه ای از عدالت دور می شوند بهتر است به این قسمت از آن توجه داشته باشند.

«محمد حمزه زاده رییس سازمان سینمایی در ارتباط با تعامل با فیلمسازانی که آثارشان نیاز به اصطلاح برای اکران در سینماهای حوزه دارد گفت: همواره برای اکران فیلم روندی طی می شود. همین اقای مهردادفرید که اینجا نشسته، خودشان گفته‌اند به خاطر نظرات حوزه هنری اصلاحاتی در فیلم‌شان انجام داده‌اند و مهم این است که معتقدند فیلم‌شان بهتر شده است. ما این را می‌خواهیم. ما به هیچ وجه مایل نیستیم که فیلمی امکان نمایش پیدا نکند.

مهرداد فرید در این برنامه ضمن انتقاد از عدم نمایش برخی از فیلم‌ها در سینماهای حوزه هنری نیز در ارتباط با این گفته اذعان کرد: در مواردی که دوستان حوزه هنری برای فیلمم پیشنهاد دادند باعث بهبود کیفیت فیلمم شد. صادقانه می‌گویم که پیشنهادهای اصلاحی حوزه هنری به شخصه به فیلمم کمک کرده است. من نمی‌خواهم مطلقاً این را نفی کنم. طبیعی است که همفکری همیشه جواب بدهد و باعث رشد شود. وقتی تعامل به صورت تبادل فکر اتفاق بیفتد موثراست. در رابطه با فیلم خودم این تجربه را دارم.این نوع نگاه می‌تواند باعث ارتقای آثار هم بشود. ما چرا نباید حرف حساب را بپذیریم؟«

در واقع با توجه به مناظره دبیر شورای عالی تهیه کنندگان و رییس سازمان سینمایی که در دو جلسه برگزار شد برخلاف آنچه که در برخی رسانه ها به مخاطب منتقل می شود و سعی دارند سینماگران و حوزه هنری را مقابل هم قرار دهند باید نتیجه گرفت که هیچ کدام از دو طرف نسبت به یکدیگر حب و بغض ندارند و می توانند با درک متقابل و تعامل و دیدن حقایق به راه حل های بهتری رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید