مسائل اقتصادی و مهاجرت؛ محور کنفرانس خبری یونکر و توسک

    کد خبر :50344

 

رئیس کمیسیون اروپا و رئیس شورای اروپا در کنفرانس خبری مشترک به مسائل اقتصادی و مهاجرت به طور ویژه پرداختند.

به گزارش گروه بین‌الملل ، «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا در کنفرانس خبری با «دونالد توسک» رئیس شورای اروپا در آغاز نشست گروه 20 در هامبورگ، ضمن استقبال از برگزاری نشست کنونی و لزوم پرداختن به مسایل اقتصادی اروپایی و جهانی گفت که باید از فرصت به وجود آمده برای پیشبرد اهداف استفاده شود و اکنون زمانی نیست که جهت‌گیری صورت گیرد. وی از توافق اقتصادی اتحادیه اروپا با ژاپن استقبال کرد و همکاری بیشتر با آفریقا را مثبت ارزیابی کرد.

<p class=”rteتوسک از مهاجرت و بحران به وجود آمده در پی آن به عنوان یکی از مهمترین مسایلی که اتحادیه اروپا با آن مواجه است یاد کرد و به توافق این اتحادیه اروپا با ترکیه و مبادی مهاجرتی از طریق دریای مدیترانه اشاره کرد.

توسک قاچاق غیرقانونی افراد را اقدامی سازمان‌یافته دانست که به تروریسم دامن می‌زند و ضمن تاکید بر همکاری اروپا با ایتالیا به عنوان یکی از مبادی مهم ورود پناهجویان، همکاری و همبستگی جامعه جهانی در این زمینه را خواستار شد. وی گفت که بیش از 2 هزار نفر در مسیر دریایی و در پی قاچاق انسان کشته شده‌اند و شمار افرادی که در بیابانها جان باخته‌اند، بیشتر است و از این رو اقدام سازمان ملل ضروری است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید