پایداری ها پروژه «انتخاب اصلح» را کلید زدند

  • سیاسی
  • جمعه ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ ۱۱:۴۱
    کد خبر :503397
پایداری ها

عضو جمنا گفت: ما فرد غیرشایسته و غیر صالح که رأی مردم را داشته باشد انتخاب نمی کنیم بلکه فرد شایسته ای را انتخاب می کنیم که رأی آوری داشته باشد. در میان شایسته های عقل حکم می کند که فرد رأی آور را انتخاب کنیم.

به گزارش نامه نیوز: نیروهای جبهه پایداری بعد از یک دوره سکوت، این روزها فعال شده اند. هفته ای نیست که درباره ضرورت انتخاب اصلح صحبت نکنند. مجتبی آقاتهرانی نه در قالب توصیه بلکه این بار در قالب طعنه و گلایه گفته «کی می‌خواهیم به خودمان بیاییم ما اصولگراها؟ نباید از اصلح کوتاه بیاییم و باید پای آن بایستیم.»

از صحبت های او این طور بر می آید که اصولگرایان نمره قبولی در دوره های گذشته انتخابات نگرفتند و از نگاه جبهه پایداری مردود شدند اما آیا سایر سلایق نیز این دیدگاه را قبول دارند.

کلمه اصلح تعریف واحدی در جریان اصولگرایی ندارد و همچون توپ گردی است که هرسلیقه بنا به منافع خود آن را قل می دهد. حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی از جمله سیاسیون حاضر درجبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است اما از دوستان نزدیک نیروهای پایداری نیز محسوب می شود. با او درباره احیای پروژه «انتخاب اصلح» توسط جبهه پایداری گفتگو کردیم.

میرتاج الدینی گفت: باید دید اصلح چه مولفه هایی دارد، همه ما به بر این اصل اتفاق دیدگاه داریم که انتخاب صلح یعنی شایسته سالاری. چون زمانی جامعه به سمت پیشرفت می رود که مدیران شایسته بالای سر کارها باشند. علم، دانش، توانمندی، تعهد، سلامت فکری، رفتاری و مالی از مولفه های انتخاب نامزد شایسته است. آقای آقاتهرانی نیز همین نظر را دارد.

وی در پاسخ به این سئوال که «نوع بیان آقای آقاتهرانی نشان می دهد که معتقد است اصولگرایان تاکنون مبنای انتخاب شان اصلح گزینی نبوده است و از الان به بعد باید به خودشان بیایند و از گذشته عبرت بگیرند، آیا واقعا همین طور است که آقای آقاتهرانی می گوید؟» توضیح داد: با یک جمله کل دیدگاه نظر کسی را نمی توان تحلیل کرد اما همه گروه ها، احزاب و حتی جریان های سیاسی اعم از اصولگرا و اصلاح طلب به انتخاب اصلح توجه دارند.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: جریان های سیاسی نامزدهای خود را از آن نمره های بالا انتخاب می کنند چون می خواهند برای مردم کارنامه ارائه کنند، به همین خاطر با وجود افراد قوی تر، هیچ وقت سراغ افراد ضعیف تر نمی روند. این روال کار است اگر جریانی خلاف این عمل کند، از مسیر صحیح عدول کرده است.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در پاسخ به این سئوال که آیا اصولگرایان تاکنون در تدوین لیست های خود برای انتخابات مجلس نمره قبولی گرفته اند؟ اظهار کرد: نمی شود کل 18 سال گذشته را درنظر گرفت و نمره داد. از نظر رویکرد، هدف شایسته گزینی بود منتها از معیارهای شایسته گزینی این بوده و است که نامزد مورد انتخاب زمینه رأی آوردن را هم داشته باشد. به عبارت دیگر ما فرد غیرشایسته و غیر صالح که رأی مردم را داشته باشد انتخاب نمی کنیم بلکه فرد شایسته ای را انتخاب می کنیم که رأی آوری داشته باشد. در میان شایسته های عقل حکم می کند که فرد رأی آور را انتخاب کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید