سخنگوی کمیسیون عمران مجلس: تا ۲ سال آینده، ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته می‌شود

    کد خبر :503362
واحد مسکونی

صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اقداماتی در ارتباط با توسعه ساخت مسکن در سطح کشور انجام یافته است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام یافته تا دو سال آینده ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا دو سال آینده در کشور احداث می‌شود که این یک اقدام موثر و مناسب خواهد بود.

وی بیان کرد: تسهیلات ۱۲ تا ۱۵ ساله با بهره ۶ تا ۸ درصد به این مساکن ارائه می‌شود و جامعه هدف افراد نیازمند جامعه است که انتظار می‌رود دولت برنامه‌ریزی مناسب در احداث و تحویل این مساکن داشته باشد که این موضوع برای ما بسیار حائز اهمیت و اساسی بوده و باید مورد توجه واقع شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: به تفکیک ساخت این واحد‌ها ۱۰۰ هزار واحد آن در شهر‌های جدید، ۱۰۰ هزار واحد توسط نهاد‌های حمایتی بهزیستی و کمیته امداد و انجمن‌های خیرین مسکن ساز و ۲۰۰ هزار واحد هم در بافت‌های فرسوده احداث می‌شود.
بدری با اشاره به حل مشکلات مسکن‌های مهر نیز گفت: حل مشکلات زیرساختی و آب و برق مسکن‌مهر تا دو سال آینده به اتمام می‌رسد و بحث فروش و انتقال مالکیت مسکن مهر به صاحبان آن بر اساس قیمت کارشناسی هم اختیارات خوبی است که امیدوارم کمک کار شود.

وی با اشاره به کمرشکن بودن قیمت مسکن نیز گفت: در حال حاضر متاسفانه با قیمت‌های حبابی مسکن روبه‌رو هستیم که افزایش قیمت مصالح ساختمانی اصلی‌ترین دلیل این مسئله اطلاق می‌شود که این مسئله نیاز به نظارت و برنامه‌ریزی قوی و منسجم دارد چرا که با قدرت خرید مردم فاصله زیادی دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید