ساماندهی صدور بیمه‌نامه خودروهای صفر ایران خودرو

    کد خبر :50336

مدیرعامل بیمه حافظ گفت: تسهیم صدور بیمه‌نامه‌های محصولات ایران خودرو آغاز شد و بر اساس قرارداد جدید، ایران خودرو از سهم‌خواهی در حق‌بیمه‌ها صرفنظر کرد.

عبدالرسول عطایی در گفت و گو با خبرگزاری فارس که در خصوص آغاز تسهیم صدور بیمه‌نامه خودروهای صفر از دوشنبه هفته جاری پرسید، اظهار داشت: در گذشته انحصار صدور بیمه‌نامه محصولات صفر ایران خودرو در اختیار یک شرکت بیمه بود که با اعتراض شرکت‌های بیمه به این انحصار خاتمه داده شد و چند شرکت به این حوزه تولید بیمه نامه ورود کردند.

وی با اشاره به اینکه در عین حال شرکت خودروساز از حق بیمه‌های صادره ۱۷ درصد را مطالبه می‌کرد، افزود: با تشکیل کنسرسیوم شرکت‌های بیمه،مذاکره در این رابطه و حمایت‌های بیمه مرکزی ایران خودرو از این موضع عقب نشست و با توافق شرکت‌های بیمه صدور بیمه‌نامه خودروهای صفر با توجه به سهم بازار شرکت‌های بیمه میان آنها تقسیم شد.

عطایی یادآور شد:البته حضور شرکت‌ها در کنسرسیوم و سامانه طراحی شده به این منظور اختیاری است و الزامی برای حضور ۳۰ شرکت بیمه‌‌گر کشور در آن وجود ندارد.

مدیرعامل بیمه حافظ با اشاره به اینکه قبلا فقط چند شرکت در حوزه صدرو بیمه نامه محصولات ایران خودرو حضور داشتند و این خودروساز نیز همکاری لازم را در پرداخت حق بیمه‌ها نداشت، افزود: بیمه ایران به نمایندگی از سوی شرکتهای بیمه و سندیکای بیمه‌گران با ایران خودرو وارد مذاکره شد تا تمام شرکت‌های بیمه بتوانند در ایران خودرو حضور یافته و بیمه ‌نامه خود را ارائه کنند.

وی گفت: تصمیم گیری برای سهیم کردن همه شرکت‌های بیمه اواخر سال گذشته انجام و از هفته جاری اجرایی شد، بر این اساس قرار شد شرکت‌های بیمه برای صدور بیمه نامه خودروهای صفر ایران خودرو یک قرارداد متمرکز امضا کرده و بتوانند در آنجا حضور داشته باشند.

مدیرعامل بیمه حافظ قرارداد صنعت بیمه با شرکت‌ سایپا را نیزدر دستور کار عنوان کرد و افزود: پس از ایران خودرو قرارداد کنسرسیوم بیمه‌ها با شرکت سایپا به امضاء خواهد رسید.

عطایی در پاسخ به خبرنگار فارس که پرسید گردش مالی بیمه‌نامه خودروهای صفر هم اکنون چقدر است؟ گفت: در این رابطه حضور ذهن ندارم، اما قاعدتا تعداد خودروهای تولیدی کشور ضربدر 700 الی 800 هزار تومان شود، میانگین و حدود آن دست خواهد آمد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید