سی.ان.ان: ترامپ به دنبال خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی در دور اول ریاست جمهوری‌اش است

    کد خبر :503353
سی.ان.ان

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا نسبت به خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی در دور اول ریاست جمهوری دونالد ترامپ اظهار خوش بینی کرده است.

به‌ گزارش ‌بازتاب، ‌به نقل از سی.ان.ان، این مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا خاطر نشان کرد: ما همچنان معتقد هستیم که این مساله (خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی) در دوره اول ریاست جمهوری دونالد ترامپ قابل دستیابی است و ما در حال‌ حاضر روی چارچوب زمانی کار می‌کنیم.

وی ادامه‌ داد: ما به صورت جامع درباره برنامه زمانی که به ما اجازه این کار را بدهد بحث کرده‌ایم و چنین چیزی قابل انجام است.

این مقام در ادامه تاکید کرد: مقامهای ما به سختی در حال‌ تلاش نزد طرف‌های کره شمالی در راستای عملی کردن هدف خلع سلاح هسته ای در اولین دوره ریاست جمهوری ترامپ هستند.

او در ادامه اضافه کرد: تمرکز نهایی بر این نیست که این اتفاق چند روز به طول بیامد، بلکه رضایتبخش بودن سطح اقدامات اتخاذ شده است؛ اقداماتی که از نظر ما برای خلع سلاح هسته‌ای نهایی و کاملا راستی آزمایی شده در کره شمالی ضرورت دارند.

این مقام در ادامه صحبتهای خود به خبرنگاران، گفت‌: ما هنوز به نابودسازی و برچیدن سلاح‌های هسته ای کره شمالی به نحوی که به لحاظ بازرسی نیز کاملا قابلیت راستی آزمایی داشته باشد، نرسیده ایم. آنها تا به امروز از این تاسیسات استفاده کرده‌اند، اما هنوز رضایت ما را در این زمینه برآورده نکرده اند.

همچنین به گزارش اسپوتنیک، این مقام آمریکایی خاطر نشان کرد، واشنگتن به دنبال دسترسی بازرسان به یک مرکز پرتاب ماهواره‌ در کره شمالی موسوم به پایگاه “سوهائه” است.

به گفته وی، مقامهای آمریکایی هنوز در خصوص فعالیت‌های انجام شده در این مرکز نتیجه‌ای نگرفته اند.

او در ادامه‌ اظهاراتش، گفت‌: ما از نزدیک محل‌های حساس کره شمالی را زیر نظر داریم. باید دید که هدف فعالیت‌ها در این پایگاه دقیقا چیست . ما هنوز به نتیجه‌ خاصی درباره اتفاقاتی که در آن جا رخ می‌دهد دست نیافته‌ایم.

این مقام وزارت امور خارجه آمریکا همچنین اظهار کرد که تحریم هایی که تاکنون علیه کره شمالی اعمال شده است، “تاثیری ویرانگر” بر اقتصاد این کشور داشته‌اند و نشان‌دهنده این است که هنوز برای نگه داشتن پیونگ یانگ در پشت میز مذاکره کافی هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید