هواوی: ادعای جاسوسی از کشورهای غربی، «اتهام محض» و «بی اساس» است

    کد خبر :503294
هواوی

یکی از مدیران ارشد شرکت مخابراتی و ارتباطی هواوی چین خطاب به آمریکا اعلام کرد که این شرکت برای هیچ فرد و یا کشوری تهدید امنیتی نیست.

به گزارش بازتاب از تارنمای یی سی چین، ‘گوا پینگ’ روز جمعه اظهارات مقام های آمریکا و شماری دیگر از کشورهای غربی مبنی بر اینکه پکن در لوای این شرکت از آنها جاسوسی می کند را «اتهام محض» و «بی اساس» خواند.
این اظهارات در حالی است که دولت کانادا روز جمعه در بیانیه ای رسما از آغاز روند تحویل «منگ وانژو» مدیر مالی شرکت چینی هواوی به آمریکا خبر داد که با واکنش تند پکن مواجه شده است.
خانم وانژو، رئیس مالی شرکت هواوی چین در ماه دسامبر سال 2018 به درخواست مقام های آمریکایی به ظن کلاهبرداری در کانادا بازداشت شد.
‘گوا پینگ’ مقام ارشد شرکت هواوی افزود: شرکت او هرگز علیه دیگر کشورها دسیسه چینی نکرده و زد و بندی با دولت چین برای جاسوسی ندارد و به دیگران هم اجازه نمی دهد از تجهیزات آن برای چنین امری استفاده کند.
این مقام شرکت هواوی با اشاره به انقلاب فناوری از سوی هواوی در عرصه تلفن همراه و نسل پنجم گفت: اینترنت پرسرعت این نسل از امسال به تدریج وارد بازار می شود.
او از هواوی به عنوان دارنده بزرگترین شبکه تجهیزاتی تلفن همراه و نسل پنجم دنیا یاد کرد و افزود: آمریکا با تفرقه اندازی در میان کشورها سعی در محدود کردن فعالیت این شرکت دارد و به دسته بندی ها در عرصه مخابرات و اینترنت دامن می زند.
مدیر ارشد شرکت هواوی با اشاره به اینکه کشورهای آمریکا، ژاپن، استرالیا و نیوزیلند شرکت ها و نهادهای خود را از دستیابی به نسل پنجم اینترنت عرضه شده هواوی منع کرده اند، گفت: روزی فرا می رسد که آنها در این عرصه از دیگران عقب تر خواهند بود.
وی تاکید کرد: هواوی تنها شرکت دنیا است که می تواند شبکه های نسل پنجم را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و دستیابی آنها را به سایت ها با عملکردی ساده تر برایشان مهیا کند.
وی شبکه نسل پنجم هواوی را هوشمند، ساده و با قدرت توصیف کرد و ادامه داد: می دانیم که پیشرفت بدون امنیت معنایی ندارد لذا در این زمینه نه تنها تهدید نیستیم بلکه تدابیر امنیتی قوی نیز در نظر گرفته ایم و سرعت نسل پنجم این شرکت از هر رقیب دیگری بالاتر است.
او از شرکت ها و دولت های اروپایی هم دعوت کرد که اگر نگرانی های امنیتی از این شبکه پر سرعت دارند آنها را با همتایان چینی خود در میان بگذارند و سپس مجوزهای لازم را برای عملیات هواوی صادر کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید