امتیاز تعمیرپذیری کمتر گلکسی اس 10 نسبت به اس 9 از دید iFixit

    کد خبر :503127

براساس آخرین بررسی‌های iFixit، گلکسی اس ۱۰ امتیاز تعمیرپذیری کمتری نسبت به پرچم‌دار قبلی خود، گلکسی اس ۹ کسب کرده است.

یکی از مشکلاتی که بیش‌ازپیش در پرچم‌داران جدید دنیای گوشی‌های هوشمند به‌چشم می‌خورد، تعمیرپذیری سخت‌تر آن‌ها نسبت به نمونه‌های پیشین است.

اول اسفندماه، گلکسی اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس، پرچمداران تمام‌عیار سامسونگ معرفی شدند. هر دو گوشی هوشمند نسبت به نسل قبلی خود از فناوری‌های پیشرفته‌تری بهره می‌برند. با این حال به‌نظر می‌رسد تعبیه‌ی این حجم از فناوری‌ها در بدنه‌ی باریک گوشی، تعمیرپذیری آن را دشوارتر از گذشته کرده است.

براساس تست‌های تعمیرپذیری انجام‌شده از سوی iFixit، پرچمداران جدید سامسونگ امتیاز تعمیرپذیری ۳ از ۱۰ را دریافت کرده‌اند. هرچند سایر گوشی‌های هوشمند کره‌ای‌ها از جمله گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۹ نیز پیش‌تر امتیاز تعمیرپذیری ۴ از ۱۰ دریافت کرده‌ بودند. سامسونگ برای هر دو گوشی هوشمند گلکسی اس ۱۰ و گلکسی S10e از چسب سختی در سراسر دستگاه استفاده کرده که باعث می‌شود برای انجام تعمیراتی جزئی و ساده همچون تعویض نمایشگر یا باتری، تعمیرکار با مشکلاتی مواجه شود و در اصل دستگاه از قابلیت تعمیرپذیری خوبی برخوردار نیست.

بسیاری از قطعات گوشی‌های هوشمند سری گلکسی اس ۱۰ نیز همانند گلکسی S9 و قبل از آن را می‌توان به‌صورت جداگانه تعویض کرد. اما در بین قطعات یک استثنا وجود دارد. پورت شارژ به بورد دستگاه متصل شده و معلوم نیست چرا سامسونگ تصمیم گرفته چنین طراحی را برای دستگاه‌های خود انتخاب کند و قابلیت تعمیرپذیری را سخت‌تر کند. با این رویکرد از دید iFixit امتیاز تعمیرپذیری گلکسی اس ۱۰ از گلکسی ‌اس ۹ کمتر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید