نماینده مردم مازندران در شورای عالی استان‌ها:

تلقی نادرست،مازندران را دچار مشکل کرده است

    کد خبر :503085
مازندران

نماینده مردم استان مازندران در شورای عالی استان‌ها گفت: تلقی نادرست از مازندران باعث شده این استان با همه توانایی‌ها و پتانسیل‌های طبیعی، اقتصادی و اجتماعی با مشکلات بسیاری مواجه و بسیاری از فرصت‌های توسعه از آن سلب شود.

سید علی آقامیری در نطق پیش از دستور خود گفت: مازندران سرزمینی است برخوردار از قابلیت‌های طبیعی و مواهب خدادادی که چشم هر بیننده‌ای را با جاذبه‌های متعدد و متنوع خود می‌نوازد. این استان با داشتن پوشش گیاهی متراکم، جلگه‌های سرسبز، ارتفاعات پر باران و شرایط مناسب اقلیمی برای کشاورزی، باغداری، دامداری، فعالیت‌های دریایی و خصوصاً اکوتوریسم از دیرباز در کانون توجه قرارداشته است اما شوربختانه مازندران به خاطر همین شرایط منحصر به‌فرد طبیعی در نگاه مسؤولان و کارگزاران به عنوان یک استان برخوردار قلمداد می‌شود که بی نیاز از توجه است.

آقامیری ادامه داد: نگاه دولت به مازندران پیوسته نگاه بهره‌وری از امکانات طبیعی بدون پرداخت اصولی به مسائل و نیازهای این استان است. در حقیقت این استان در بخش تولیدات دامی و کشاورزی و باغی همچنین محصولات گیاهی و شیلات و خدمات بندری، نیروگاهی و گردشگری به عنوان سرویس فرا ملی قلمداد می‌شود اما برای اداره و توسعه این بخش‌ها باید از اعتبارات اندک استانی بهره‌مند باشد.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم استان مازندران در شورای عالی استان‌ها در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: همین نگاه یک‌جانبه به مواهب مازندران باعث شد مسؤولان به بهره‌کشی از استان مازندران عادت کند و آن را همواره یک استان معین ببیند تا جایی که دولت طرح پروژه فاجعه بار انتقال آب خزر را مطرح کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید