آیت الله مکارم: در گذشته، افرادی به عنوان عامل استکبار و استعمار در بیوت برخی مراجع نفوذ داشته اند

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ ۱۳:۳۹
    کد خبر :503079
آیت الله مکارم

آیت الله مکارم شیرازی، مسئله نفوذ دشمن در نهاد ها و مراکز علمی و حساس کشور را بسیار مهم خواند و هوشیاری مسئولان را خواستار شد.

آیت الله مکارم شیرازی امروز در دیدار سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش که در قم برگزار شد، وزارت آموزش و پرورش را از وزارتخانه های مهم و حساس کشور برشمرد و گفتند: دشمن همه تلاش خود را به کار بسته تا به این وزارت خانه آسیب برساند.

او تصریح کرد: آموزش و پرورش باید به برنامه های درسی، معلمان و دانش آموزان نظارت کافی داشته باشد، اگر این نظارت صورت بگیرد کسی نمی تواند به این وزارتخانه آسیب برساند.

به گزارش حوزه نیوز،این مرجع تقلید مسئله نفوذ را بسیار مهم دانسته و گفت: ما در طول تاریخ شاهد نفوذ بودیم، حتی بیوت مراجع گذشته از این مسئله در امان نبوده اند و افرادی به عنوان عامل استکبار و استعمار نفوذ داشته اند.

ایشان افزودند: بنابراین نمی توان گفت،در وزارتخانه ای مانند آموزش و پرورش با این همه نیرو، دشمن در صدد نفوذ نباشد.

این مرجع تقلید در ادامه آموزش و پرورش را منبع سعادت یا خدای نکرده شقاوت یک جامعه دانسته و تاکید کرد: دشمن برای جوانان و کودکان ما نقشه کشیده است و اگر خدای ناخواسته غفلت کنیم جبران ضرر ها مشکل خواهد بود.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: از نظر تشکیلات ارتباط آموزش و پرورش با حوزه علمیه بیشتر شود، چرا که در حوزه علمیه افرادی هستند، دارای طرح و برنامه سازنده برای آموزش و پرورش دارند که می توان از آنها استفاد کرد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: ارتباط با حوزه و روحانیت واستفاده از ظرفیت های حوزه های علمیه برادران و خواهران را توسعه دهید و در قالب همایشها سمینارها و کرسی های آزاداندیشی ابعاد علمی و فرهنگی و تربیتی فعالیت های را مورد بحث و بررسی قرار دهید.

او در بخش دیگری از سخنان خود رعایت اعتدال در مواجه با اهل سنت در استانهای سنی نشین را مورد تاکید قرار داده و گفت: حفظ وحدت و احترام به مقدسات شیعه و سنی موجب آسایش و آرامش در تعلیم و تربیت می شود البته حفاظت از آموزه های شیعی و جلو گیری از افکار افراطی وظیفه مسئولین دستگاه تعلیم و تریبت اسلامی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید