رونمایی از اسناد برنامه کاهش خطر پذیری تهران تا پایان امسال

    کد خبر :503054
مدیریت بحران شهر تهران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد که تا پایان امسال اسناد برنامه کاهش خطر پذیری ۸۰ درصد محلات شهر تهران رونمایی می‌شود.

احمد صادقی در اولین کنفرانس ملی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با اشاره به تدوین سامانه ارزیابی مخاطرات محلات شهر تهران گفت: در این سامانه به مخاطرات شهر تهران به تفکیک هر محله پرداخته شده است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان این که کلانشهر تهران با بیش از ۱۰ میلیون جمعیت نمی‌تواند تنها یک سند برای کاهش خطر پذیری داشته باشد، اظهارکرد: ما بر این باور بودیم که باید مخاطرات در ۳۵۴ محله شهر تهران به طور جداگانه شناسایی و در هر محله برنامه کاهش خطرپذیری جداگانه‌ای تهیه شود.

وی با اعلام این که ما به کمک سازمان‌های مردم نهاد متخصص در حوزه مدیریت بحران و مدیریت ریسک توانستیم مخاطرات محلات تهران را شناسایی و برنامه کاهش خطر پذیری برای آن‌ها تهیه کنیم، گفت: در تهران مجموعه‌های توانمندی وجود دارد که دانشگاه علوم پزشکی تهران از جمله آن‌هاست و در این پروژه در کنار سازمان پیشگیری و مدیریت بحران قرار گرفت تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان این که حاکمیت خطر باید مبنای برنامه‌ریزی شهرها قرار گیرد، تصریح کرد: باید در کاهش خطر پذیری نقش حاکمیت و دستگاه حاکمیتی کاملاً مشخص شود همچنین برای کاهش خطرپذیری باید به نقش شهروندان بیش از پیش توجه شود.
انتهای پیام

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید