کتاب آخر «تالار گرگ» با تاخیر منتشر می‌شود

    کد خبر :50267

هیلاری مانتل خالق سه‌گانه «تالار گرگ» که با اقبال زیادی روبه رو شده اعلام کرد کتاب نهایی از این مجموعه را با تاخیر وارد بازار می‌کند.

به گزارش بازتاب به نقل از گاردین، هیلاری مانتل گفت کتاب نهایی از این مجموعه که قرار است با عنوان «آینه و نور» در ادامه رمان‌های موفق «تالار گرگ» و «جسدها را بالا بیاورید» منتشر شود؛ تا سال ۲۰۱۹ منتشر نخواهد شد.

در حالی که قرار بود کتاب سوم تا تابستان سال آینده به بازار بیاید این نویسنده اعلام کرد برخلاف آنچه انتظار داشت، این کتاب سال ۲۰۱۸ منتشر نخواهد شد.

این رمان قرار است کامل کننده داستان هنری هشتم و توماس کرامول باشد. دو کتاب نخست از این سه گانه با عنوان «تالار گرگ» و «جسدها را بالا بیاورید» که هر دو برنده جایزه بوکر شدند، هیلاری مانتل را به تنها نویسنده‌ای بدل کردند که برای دو کتاب‌ پیاپی دو جایزه بوکر دریافت کرد.

مانتل در مصاحبه‌ای درباره ادامه نهایی این مجموعه گفت همه چیز بستگی به تکمیل کتاب دارد و اگر بتواند کتاب را تا آغاز سال جدید به پایان برساند می‌توان انتظار داشت که تابستان سال آینده وارد بازار شود. وی افزود این امر از نظر خود او غیرمحتمل است.

مانتل افزود این کتاب تا سال ۲۰۱۹ نمی‌تواند منتشر شود . وی گفت تاخیر در این کتاب به نوشتن ماجرای مرگ کرامول در سال ۱۵۴۰ مربوط نمی‌شود .

مانتل در رمان سه گانه تاریخی خود که به زندگی توماس کرامول و هنری هشتم پرداخته است و در قسمت سوم این مجموعه به زندگی هنری هشتم و دادگاهی که برای او ترتیب داده شد و نقش توماس کرامول نخست وزیر او تمرکز کرده است.

خانم مانتل پیشر گفته بود در کتاب سوم ادامه ماجرا از جایی که کتاب دوم به پایان رسیده بود دنبال می‌شود. در آغاز کتاب توماس کرامول روی چوب بستی ایستاده که آن بولین روی آن به دار آویخته شد و می‌گوید : «کسی که زمانی ملکه بود پنج دقیقه پیش برای همیشه چشم‌هایش را بست».

مانتل در کتاب نخست این مجموعه یعنی «سالن گرگ» داستان را از زمانی شروع کرد که کرامول ۱۵ ساله بود.

«تالار گرگ» سال ۲۰۰۹ منتشر شد و «جسدها را بالا بیاورید» سال ۲۰۱۲ به بازار آمد. از این دو کتاب اقتباس‌های موفقی هم برای تلویزیون و هم برای صحنه نمایش انجام شد.

مانتل رمان‌های تاریخی متعددی نوشته که با تمرکز بر زندگی شخصیت‌های واقعی خلق شده‌اند و رمان «جایی برای تمرکزهای امن بزرگ‌تر» درباره انقلاب فرانسه با تمرکز بر زندگی ژرژ دانتون و ماکسیمیلیان روبسپیراز جمله این آثار است.

وی درباره سبکش در نوشتن رمان‌های تاریخی گفته است: در این سبک همیشه به دنبال آن بخش از ناگفته‌ها هستید، همه آنچه تاثیرگذار بوده‌است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید