مخالفت با انتقال آب خزر شوی تبلیغاتی نیست

    کد خبر :502511
شوی تبلیغاتی

عضو مجمع نمایندگان مازندران گفت: مخالفت با انتقال آب دریای خزر یک شوی تبلیغاتی و انتخاباتی نیست و تعصب کور در این بخش نداریم.

علی ادیانی بعدازظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به پیشینه انتقال آب دریای خزر اظهار داشت: این طرح قبل از انقلاب مطرح بوده و در زمان دولت آقای هاشمی رفسنجانی و به عنوان یک نیاز استارت خورده است.

وی افزود: طرح انتقال آب دریای خزر در زمان دولت احمدی نژاد جدی شد و با تجهیزات برای اجرای آن در استان مستقر شده بودند ولی جلوی آن گرفته شد.

وی با اظهار اینکه منطق ما تعصب کور نیست تصریح کرد: تأمین آب شرب وظیفه حاکمیت و دولت و حق مردم است ولی مخالفت با طرح انتقال آب دریای خزر بر یک منطق کارشناسی شده استوار است.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سوادکوه شمالی در مجلس با بیان اینکه ۸۰ درصد نمایندگان حاضر در مجلس را در دوره بعدی آب می‌برد و در مجلس حضور نخواهند داشت گفت: مخالفت با طرح انتقال آب دریای خزر شوی تبلیغاتی نیست.

ادیانی با تاکید بر اینکه باید آب شرب مورد نیاز بخش‌های مختلف تأمین شود تصریح کرد: آب‌های خلیج فارس، عمان و دریای خزر سه سرچشمه اصلی محسوب می‌شود و دو سوم نمایندگان مخالف ممنوعیت انتقال آب بین حوزه‌ای هستند.

وی عنوان کرد: انتقال آب دریای خزر از نظر فنی و کارشناسی، پیوست فرهنگی و اجتماعی، امنیتی و اقتصادی قابل توجیه نیست و و طبق نامه مکتوب معاون وزیر نیرو، هدف از انتقال آب دریای خزر به سمنان برای تأمین آب مورد نیاز صنعتی است.

وی ادامه داد: وقتی استقرار صنعت متناسب با آمایش سرزمین نیست باید مدیران نسبت به آن پاسخگو باشند و علاوه بر این، آب‌ها و نزولات جوی در سمنان سه برابر جمعیت کنونی این استان را پاسخگو است و کفاف می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید