IFAB قانون ریباند پنالتی را تغییر نداده است

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ۱۳:۳۸
    کد خبر :502420

اتحادیه بین المللی فوتبال خبر داد تغییری در قانون ریباند پنالتی ایجاد نکرده است.

اخیراً صد و سی‌وسومین نشست اعضای اتحادیه بین المللی فوتبال (IFAB) در شهر آبردین اسکاتلند برگزار شد که در این نشست قوانین جدیدی برای فوتبال مصوب شد که از روز نخست ماه ژوئن سال 2019 (11 خرداد 98) لازم الاجرا می‌باشد. این نهاد قانونگذار فوتبال مستقل از فیفا کار می‌کند و روی تنظیم مقررات مربوط به این رشته ورزشی تمرکز دارد.

پس از این نشست، نشریه «مارکا» خبر از اصلاح پنج قانون در بازی فوتبال داد که یکی از آنها «پنالتی‌های بدون ریباند در حین بازی» بود. تا پیش از این بازیکنان در ریباند ضربات پنالتی که به هر دلیل (دفع توسط دروازه‌بان یا تیر دروازه) وارد چارچوب نمی‌شد، می‌توانستند برای شلیک دوباره آن به سمت دروازه اقدام کنند، اما اکنون طبق قانون جدیدی که البته هنوز به طور نهایی مصوب نشده، نه بازیکنی که پنالتی را به هدر داده و نه هم‌تیمی‌های او اجازه نخواهند داشت که از ریباند برای زدن گل استفاده کنند و بازی متوقف با ضربه دروازه از سر گرفته خواهد شد. «مارکا» مدعی شده بود که قانون جدید IFAB فعلاً در حد آزمایشی است یعنی که احتمالاً این قانون فعلاً در مسابقات و تورنمنت‌های رسمی و حرفه‌ای اعمال نخواهد شد و تصویب نهایی یا لغو آن در جلسه بعدی اتحادیه بین‌المللی فوتبال صورت خواهد گرفت.

اتحادیه بین المللی فوتبال (IFAB) اما با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد اخبار منتشر شده در رسانه‌های مختلف در خصوص اجرای قانون جدید ریباند پنالتی از فصل آینده صحت ندارد و تنها تغییری که در این زمینه به وجود آمده این است که دروازه‌بان به هنگام زدن پنالتی حتماً باید یک پای خود را روی خط دروازه بگذارد.

به این ترتیب همچنان استفاده از ریباند ضربات پنالتی برای بازیکنان در نتیجه دفع توپ توسط درازه‌بان یا برخورد به تیر دروازه‌ آزاد است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید