«گردآفرید» نقل زنانه می شود

    کد خبر :50242

رحمت امینی قصد دارد نقل زنانه «گردآفرید» را در هجدهمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی به صحنه ببرد.

رحمت امینی درباره جدیدترین فعالیت خود در زمینه نمایشنامه نویسی و کارگردانی تئاتر در سال جاری به خبرنگار مهر گفت: نمایش «گردآفرید» را که نقلی زنانه است بر مبنای شخصیت گردآفرید شاهنامه فردوسی تولید کرده ایم. در این اثر که به صورت کارگاهی تولید شده، سحر حق شناس بازیگر جوان تئاتر به ایفای نقش می پردازد.

وی با اشاره به حضور علی سینا رضانیا به عنوان آهنگساز، رویا سخاوت به عنوان تنظیم کننده متن و راهنمای نقالی، ناهید حاجی بابایی به عنوان طراح و نقاش پرده و همچنین یاسر خاسب و حامدنصرآبادیان به عنوان مشاوران حرکت نمایش «گردآفرید»، درباره زمان و مکان اجرای این اثر افزود: آقای داود فتحعلی بیگی دبیر هجدهمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی پیشنهاد داد که این اثر را در جشنواره اجرا کنیم. از این رو به احتمال زیاد اولین اجرای «گردآفرید» در جشنواره آیینی و سنتی خواهد بود.

امینی با بیان اینکه کار کردن در بخش «کتاب و نمایش» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باعث شکل گیری ایده نمایش «گردآفرید» شده است، اظهار کرد: به همین دلیل زمان نمایش «گردآفرید» کوتاه و حدود ۳۰ دقیقه است. ضمن اینکه با زبانی ساده اجرا می شود چون سعی کردیم از زبانی در این اثر استفاده کنیم که نوجوانان با آن ارتباط برقرار کنند.

این نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه همیشه در تجربیات خود پیگیر بحث نمایش ایرانی بوده است، یادآور شد: پیرو تجربیات قبلی ام نمایش «گردآفرید» هم نمایشی ایرانی است. پیش از این شکل های مختلف نمایش ایرانی از کمدی تا تعزیه را کار کرده بودم ولی این اولین بار است که نقالی کار می کنم.

وی در پایان درباره وضعیت اجرای عمومی نمایش «گردآفرید» گفت: با چند سالن کوچک برای اجرای عمومی این نمایش صحبت کرده ام. به دلیل اینکه «گردآفرید» اثری با مدت زمانی کوتاه است، به راحتی می توان آن را اجرا کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید