لزوم تلاش کشورهای اکو برای رفع موانع گمرکی و ترانزیتی

    کد خبر :502308
کشورهای اکو

دبیرکل اکو با اشاره به سرمایه گذاری گسترده کشورهای عضو این سازمان همکاری اقتصادی منطقه ای برای توسعه زیرساخت های حمل و نقل گفت: تلاش ها باید برای رفع موانع گمرکی و ترانزیتی ادامه داشته باشد.

به گزارش  بازتاب به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، هادی سلیمان پور در مراسم پنجمین اجلاس سران سازمان‌های مرجع دریایی کشورهای عضو اکو که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: بیش از ۴۰ سال است که کشورهای عضو اکو سرمایه گذاری‌های گسترده‌ای در زمینه گسترش زیرساخت‌های مختلف حمل و نقلی در منطقه داشته اند؛ اما تلاش‌ها برای رفع موانع گوناگون مانند گمرک و سایر مواردی که سرعت ترانزیت را می‌گیرد باید ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه حمل و نقل دریایی از موارد کلیدی در توسعه اقتصادی کشورهای اکو قلمداد می‌شود افزود: اتصال بنادر به کشورهای محصور در خشکی جهت انتقال حجم بالای کالاها از اولویت‌های سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو است.

سلیمان پور با تاکید بر رفع موانع بزرگ و جهانی از طریق همکاری‌های نزدیک بین اعضای اکو خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده، تخمین زده می‌شود که تا سال ۲۰۲۵ میلادی حدود ۸۰ درصد از شهروندان و ساکنان کشورهای عضو اکو به خطوط ترانزیتی و ارتباطی نظیر ریلی و جاده‌ای دسترسی داشته باشند.

به گفته دبیرکل اکو در حال حاضر بنادر و سواحل خزر وضعیت بسیار مناسبی دارد. بنابراین نیاز اتصال بنادر سواحل خزر به آب‌های آزاد بیش از گذشته احساس می‌شود و می‌تواند بر رونق اقتصادی منطقه تأثیرگذار باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: هدف اصلی پنجمین اجلاس سران سازمان‌های مرجع دریایی کشورهای عضو اکو، گسترش همکاری بین کشورهای عضو در زمینه دریانوردی و ارتباط و اتصال کشورهای محصور در خشکی به دریا از طریق کشورهای ساحلی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید