جدیدترین قیمت خودرو در بازار تهران / مقایسه نوسانات اسفند ماه با قیمت های مهر

    کد خبر :502204

بازار خودرو در شرایطی طی ماه های گذشته دچار نوسانات شدید قیمت شد که دلیل این وضعیت را می ‌توان در بازگشت تحریم ‌های صنعت خودرو از سوی ایالات‌ متحده آمریکا، جست و جو کرد.
علاوه بر تحریم ها، آنچه بیش از همه التهاب بازار خودرو را در پی داشت، بی‌برنامگی سیاست گذاران صنعت خودرو است. کارشناسان این صنعت پیش از آغاز تحریم ها با توجه به نوسانات بازار ارز هشدار داده بودند که در صورت عدم مدیریت صحیح این نوسانات به بازار خودرو کشور نیز نفوذ پیدا می کند.

از طرف دیگر عدم نظارت واحد های مربوطه بر بازار خودرو و توجه نکردن ناظران به قیمت های دل خواه ارائه شده در بازار که گاها هیچ گونه توجیه عقلانی نیز ندارد سبب شد که التهاب بازار خودرو در بالاترین حالت خود طی سال های گذشته باشد.

قیمت خودرو های داخلی ٢٢ مهر ٩٧:

قیمت خودرو های داخلی 7 اسفند97

در پی نوسانات نرخ ارز طی چند روز گذشته و نزدیک شدن به ایام عید، بازار خودرو طی روزهای اخیر نوسانات شدیدی را تجربه می کند که البته علیرغم وعده و وعید خودروسازان و وزارت صنعت و معدن و تجارت، به سمت افزایش قیمت ها بوده است. بر این اساس، قیمت اکثر خودروهای شناخته شده در بازار افزایشی چندین میلیون تومانی را تجربه کرده است و به نظر نمی رسد که طرح های فروش فوری محصولات ایران خودرو و سایپا نیز در این زمینه موثر واقع شده باشند. در چنین شرایطی خودروسازان معتقدند که افزایش تیراژ تولید و تحویل خودروهای ثبت نامی به اشباع شدن بازار و کاهش قیمت ها منجر خواهد شد اما واقعیت این است که حداقل در بازار پر التهاب شب عید، کاهش قیمت از سوی فروشندگان بعید به نظر می رسد و خوشبینانه ترین پیش بینی می تواند متوقف شدن قیمت ها در سطوح فعلی و تشدید رکود در بازار باشد.

قیمت خودرو های داخلی ١١ اسفند ٩٧

گزارش بازار خودرو حکایت از کاهش چهار میلیون تومانی قیمت رنو ساندرو دنده ای و کاهش دو میلیون تومانی قیمت سمند سورن توربو دارد.
قیمت پژو پارس اتوماتیک با افت نسبت به روز گذشته مواجه شده و با قیمتی حدود ۱۱۸ میلیون تومان معامله می شود.
همچنین پژو ۲۰۶ تیپ ۵ هم نسبت به روز گذشته خوش قیمت تر شده و با کاهش نسبی به بهای معامله ای ۹۲ میلیون تومان رسیده است.
پژو ۲۰۰۸ که روز گذشته با قیمتی حدود ۲۸۵ میلیون تومان به فروش رسیده بود، امروز با قیمتی حدود ۲۸۰ میلیون تومان معامله شده است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید