صفر شدن مازاد عرضه در بازار نفت تا ۲ماه آینده

    کد خبر :502180
بازار نفت

استراتژیست ارشد کالا در گلدمن ساچز گفت: انتظار دارد اوپک در از بین بردن عرضه بیش از حد نفت به بازار تا ماه آوریل موفق شود.

به گزارش اویل پرایس، بانک بین المللی گلدمن ساچز انتظار دارد اوپک در از بین بردن عرضه بیش از حد نفت به بازار تا ماه آوریل موفق شود. قرار است اوپک و متحدانش در آوریل در مورد توافق اخیر کاهش تولید تصمیم‌گیری کنند .

به گزارش بازتاب به نقل از تسنیم، جف کری، استراتژیست ارشد کالا در گلدمن گفت:« اوپک یک استراتژی شوک و وحشت را دنبال میکند و تولید نفت را سریع تر و بیشتر از حد انتظار ما جلو می‌برد». این نشان می دهد که عرضه نفت آنقدر پایین می آید که مأموریت اوپک کامل شود .

کری ادامه داد:« احتمالا یک یا دو ماه طول میکشد تا اوپک اعلام کند کاهش تولید نفت متوقف شده است. این کار جلوی رشد تولید آمریکا را می‌گیرد و یک سقوط دیگر را در قیمت نفت رقم می زند ».

با پایان کاهش تولید توسط اوپک، قیمت نفت کاهش می‌یابد. کری گفت:« به خاطر عرضه کم نفت و تقاضای بالا ،قیمت نفت برنت تا 70 دلار در هر بشکه بالا می‌رود. درست یک ماه پیش تقاضای نفت بر قیمت آن فشار می آورد و جلوی بالا رفتن آن را می‌گرفت. به عبارت دیگر هیچ چیز قابل اطمینان نیست مخصوصا آینده قیمت نفت» .

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان گفت قصد دارد کاهش تولید را در نیمه دوم سال هم ادامه دهد. این بیانیه بی ثباتی را عمیق‌تر می‌کند. این کار مطمئنا از قیمت نفت حمایت می کند ولی آن را نسبت به اطلاعات اقتصادی آسیا حساس می سازد .

آخرین اخبار از چین در این رابطه باعث پایین رفتن قیمت نفت شده است :پکن پیش بینی رشد اقتصادی را نصف کرده و 6.5 درصد اعلام کرده است. لی ککیانگ، نخست وزیر چین یکسری اقدامات را با هدف تحریک رشد اعلام کرده ولی قیمت نفت آسیب پذیر باقی می ماند و باعث ادامه کاهش تولید می شود .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید