وزارت تعاون: واریز بسته حمایتی جاماندگان، به دلیل عدم تأمین اعتبار، به زمان دیگری موکول شد

    کد خبر :502062
وزارت تعاون

درحالی که قرار بود رقم ریالی بسته‌های حمایتی به یک‌میلیون نفر جامانده تا ۱۵ اسفند به آنها پرداخت شود، اما به‌دلیل عدم‌تأمین اعتبار مورد نیاز از سوی سازمان برنامه و بودجه، فرایند واریز بسته‌های حمایتی به زمان دیگری موکول شد.

احد رستمی درباره فرایند واریز مبلغ ریالی بسته حمایتی به حساب خانواده‌هایی که در مرحله نخست از دریافت بسته حمایتی جاماندند، اظهار کرد: وزارت رفاه پس از بررسی اعتراضات خانواده‌ها در سامانه‌های اعلام‌شده اقدام به بررسی اعتراضات کرد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس از دومیلیون و پانصد هزار نفری که اعتراض خود را در سامانه به‌ثبت رسانده بودند، یک میلیون نفر واجد شرایط برای دریافت بسته حمایتی شدند که اسامی آنها برای تأمین اعتبار به سازمان برنامه و بودجه ارسال شد.

رستمی درباره زمان واریز رقم ریالی بسته حمایتی بیان کرد: قرار بود تا 15 اسفند پرداختی‌ها انجام شود اما به‌دلیل عدم‌تأمین اعتبار این کار هنوز محقق نشده است ضمن اینکه برای واریز ریالی بسته حمایتی به خانواده‌ها در این مرحله نیاز به اعتبار 230 میلیارد تومانی است.

مدیرکل امور رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: البته تلاش می‌شود در صورتی که اعتبارات تأمین شود واریز مبلغ ریالی بسته حمایتی پیش از سال جدید انجام شود.

رحیم اردلان معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی در گفت‌وگو با تسنیم درباره آخرین وضعیت واریز مبلغ ریالی بسته حمایتی به یک‌میلیون نفر از افراد جامانده از دریافت بسته حمایتی در مرحله نخست، ابراز کرد: اسامی جاماندگان از دریافت بسته حمایتی را در مرحله اول به وزارت رفاه ارسال کردیم و از بین این دو میلیون و پانصد هزار نفر، یک‌میلیون واجد شرایط دریافت بسته حمایتی شدند.

وی تصریح کرد: فرایند واریز مبلغ ریالی بسته‌های حمایتی پس از تأمین اعتبارات لازم از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انجام و مبالغ بر اساس بعد خانواده به حساب سرپرستان واریز می‌شود.

اردلان بیان کرد: درباره زمان واریز مبالغ ریالی بسته‌های حمایتی، سازمان تأمین اجتماعی هیچ مسئولیتی ندارد و در این حوزه وزارت رفاه تصمیم‌گیرنده است.

معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی در ارتباط با زمان اعلام‌شده از سوی وزارت رفاه مبنی بر اینکه از 15 اسفند مبالغ بسته حمایتی به حساب خانواده‌ها واریز می‌شود، گفت: سازمان تأمین اجتماعی درباره زمان واریز هیچ نظری ندارد و این موضوع باید از طریق وزارت رفاه اعلام شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید