ارزش پول پاکستان به کمترین رقم در ۴ سال اخیر رسید

    کد خبر :50192

به دلیل کاهش ارزش صورت گرفته بر روی روپیه از سوی بانک مرکزی پاکستان، ارزش پول این کشور به کمترین میزان خود از سال ۲۰۱۳ میلادی به بعد، رسیده است.

به گزارش  بازتاب به نقل از بلومبرگ انگلیسی، به دنبال کاهش ارزش روپیه پاکستان توسط بانک مرکزی به دلیل نمایان شدن نشانه‌های فشار بر روی اقتصاد این کشور در آستانه انتخابات سال آینده، ارزش پول این کشور به کمترین رقم در ۴ سال اخیر رسید.

در همین حال ارزش روپیه پاکستان، ۳.۱ درصد در برابر دلار آمریکا کاهش یافت که کمترین میزان از دسامبر سال ۲۰۱۳ میلادی به بعد، محسوب می شود.

همچنین صندوق بین المللی پول سال گذشته میلادی اعلام کرد، پول پاکستان که بر پایه سیاست شناور گذاشتن ارز مدیریت می شود، ۲۰ درصد از ارزش خود را از دست داده که این موضوع، تاثیر منفی بر روی صادرات این کشور گذاشته است.

بر همین اساس، بانک مرکزی پاکستان با انجام وجوه پرداختی برخی واردات از طریق سیستم بین بانکی، به کاهش ارزش روپیه روی آورده است.

بر پایه این گزارش، هدف دولتمردان پاکستانی با این اقدام، کمک کردن به کاهش شاخص کسری تجاری و افزایش صادرات است؛ ضمن اینکه شاخص کسر تجارت پاکستان در ماه می سال ۲۰۱۷ میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در حدود ۶۰ درصد افزایش پیدا کرد و به ۳.۵ تریلیون دلار رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید