اظهار نظر جمشید مشایخی درباره سریال شهرزاد

    کد خبر :50183

دومین شماره هفته نامه شهرزاد امروز جمعه ۱۶ تیرماه در ۲۸ صفحه منتشر شد.

به گزارش ایلنا،دومین شماره هفته نامه اینترنتی «شهرزاد» با یادداشتی از جمشید مشایخی در تمجید از حسن فتحی و شهرزاد آغاز می‌شود. همچنین در این شماره گفتگو با گلاره عباسی بازیگر سریال، واکنش بازیگران سینما و تلویزیون درباره این مجموعه، نقد آنتونیا شرکا (منتقد)، نظر اهالی رسانه در حوزه گردشگری، بازتاب رسانه‌ها، گزارشی از شهرک سینمایی غزالی به همراه عکس‌نوشته‌هایی از قسمت دوم به همراه عکس‌هایی از قسمت سوم منتشر شده است.

در یادداشت جمشید مشایخی که در ابتدای این شماره درج شده است آمده: «مهم‌ترین نکته‌ای که در یک هنرمند باید وجود داشته باشد، احساس وظیفه در قبال مردم و کشورش است. مهم‌تر آنکه یک هنرمند، چنین احساس وظیفه‎ای را در آثارش قرار دهد؛ موضوعی که در آثار حسن فتحی و مخصوصا سریال «شهرزاد» به خوبی مشهود است.

متاسفانه امروز مردم از هم دور شده‌اند و از هم خبر ندارند. درست است که دیوار‌ها بهم چسبیده و در‌ها بهم نزدیک است اما دل‌ها از هم دور شده است، درحالیکه قدیمی‌تر‌ها معتقد بودند که همسایه از فامیل نزدیک‌تر است درحالیکه امروز ما حتی از نزدیکان و آشنایانمان کمتر خبر داریم. اما این امر مهم در سریال «شهرزاد» به خوبی نمایش داده شده است که چطور آدم‌ها برای حل مشکلات دوست، آشنا و فامیلشان تدبیر می‌کردند و از دل مایه می‌گذاشتند. فتحی نمونه واقعی از یک خانواده ایرانی با‌‌ همان مشکلات آشنا را به تصویر کشیده است که بیشتر وجه سادگی و بی‌آلایشی آن، مخاطب را جذب می‌کند.

من در مجموعه‌های «روشن‌تر از خاموشی» و «پهلوانان نمی‌میرند» که هرکدام از جمله آثار ماندگار هنر ایران هستند، با حسن فتحی کار کردم و به خوبی با اخلاقش آشنا هستم. من او را نمونه کاملی از یک کارگردان ایرانی می‌دانم که با فهم و درایت صحیحش می‌داند که چطور مخاطب را با خود همراه کند. او بی‌تفاوت اقدام به سریال‌سازی نمی‌کند و این امر از‌‌ همان احساس مسئولیتش در قبال مردم و کشور نشات گرفته است.

فتحی در بیشتر آثارش به وقایع تاریخی می‌پردازد؛ در واقع به مواردی که در آن زمان‌ها وجود داشته و امروز از بین رفته است. عشق‌ها و محبت‌هایی که امروز دیگر در میان ما وجود ندارد و به همین دلیل هم «شهرزاد» توانسته مخاطب را به سمت خود بکشاند. عشق، صمیمیت و سادگی حلقه‌های مفقوده‌ای هستند که این روز‌ها نایابند اما در این مجموعه به خوبی به چشم می‌خورد و مخاطب را با خود درگیر می‌کند که چرا به چنین روزگاری رسیده‌ایم.

در این مجموعه اتفاقات ملی شدن صنعت نفت و هم‌زمان کودتای ۲۸ مرداد به تصویر کشیده شده است؛ اتفاقات بسیار مهمی که جوانان هیچ وقت این وقایع را به چشم ندیده‌اند. این مجموعه می‌تواند به آشنایی آن‌ها در این زمینه کمک کند و البته مهم‌تر از آن، در کنار همه این اتفاقات، مقوله «عشق» است که به معنای واقعی‌اش در این مجموعه شاهد آن هستیم. برای من جنبه عاشقانه سریال بسیار قابل توجه و مهم است زیرا خودم زندگی‌ام را با عشق شروع کردم.

به نظرم برای مجموعه شهرزاد می‌توان تندیس عشق را به حسن فتحی داد. به جرات می‌توان گفت که فصل دوم «شهرزاد» هم مانند فصل اول از جذابیت‌های لازم برخوردار خواهد بود و می‌تواند هر هفته می‌ه‌مان خانه‌های ما باشد.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید