امام جمعه نقده: اسلام هیچ تاکیدی بر کودک همسری ندارد

    کد خبر :501798
ازدواج در سن پایین

امام جمعه نقده گفت: رفع مسئله کودک همسری نیاز به کار فرهنگی دارد.

حجت الاسلام حیدری زاد افزود: مسئله کودک همسری فراتر از تصویب قانون نیاز به یک کار فرهنگی دارد تا دیدگاه‌های خانواده‌ها را برای این موضوع آماده کند.

وی با اشاره به اینکه برای ازدواج تنها بحث بلوغ شرعی کفایت نمی‌کند و فرد باید دارای شرایط لازم برای مسئولیت پذیری نیز باشد، تصریح کرد: با توجه به شرایط محیطی و فرهنگی جامعه، تلاش مجلس برای رسیدگی به موضوع ازدواج دختران زیر 13 سال یک گام مناسب برای جلوگیری از کودک همسری است.

حجت الاسلام حیدری‌زاد خاطرنشان کرد: تصویب قانونی در این موضوع باید زیر نظر مراجع و شرع بوده و صلاح جامعه را نیز باید مورد توجه قرار دهد.

امام جمعه نقده در خصوص پیامدهای کودک همسری نیز اظهار کرد: نرسیدن به بلوغ رشدی، نداشتن توانایی مدیریت درون خانه، نداشتن کفایت مادری و همسر داری، بروز مشکلات روحی و روانی برای دختران و طلاق از جمله پیامدهای مهم ازدواج در سن پایین است.

وی ادامه داد: اسلام هیچ تاکیدی بر ازدواج در سن پایین و به اصطلاح کودک همسری ندارد بلکه با تاکید دین اسلام فردی که به بلوغ جسمی، عقلی و فکری رسیده و توانایی یک زندگی مشترک را دارد می‌تواند ازدواج کند.

امام جمعه نقده یادآور شد: نباید کودکان زمان حال را با گذشته مقایسه کرد چرا که با گذشت زمان و با توجه به تغذیه و شرایط فرهنگی، نسل عوض شده و لازم است شرایط روز جامعه در تصویب قوانین مدنظر قرار گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید