مدل مفهومی فولکس واگن I.D. باگی رونمایی شد

  • خودرو
  • سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ۱۲:۳۰
    کد خبر :501673

فولکس‌واگن در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۹ از خودروی مفهومی و برقی I.D. باگی برای رانندگی آف‌رود رونمایی کرد.

نمایشگاه خودرو ژنو میزبان بسیاری از خودروسازان جهانی است تا جدیدترین محصولات یا طرح‌های مفهومی خود را به نمایش عمومی بگذارند. هر ساله جدیدترین محصولات صنعت خودرو در ژنو حاضر می‌شوند تا در آینده پای خود را به جاده‌ها باز کنند. در همین راستا فولکس‌واگن، خودروی مفهومی I.D. Buggy را در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۹ رونمایی کرد.

فولکس‌واگن آی.دی باگی خودرویی بدون سقف و در است؛ در این طرح سادگی، آسانی و راحتی مورد توجه قرار گرفته و به نظر می‌رسد که خودروساز آلمانی به خوبی از عهده چنین طراحی بر آمده است. تنها چیزهایی که راننده و سرنشین این خودروی مفهومی دو سرنشین را محافظت می‌کند، شیشه جلوی تقویت‌شده، میله عقب تارگا و ورق تارپولین پوششی سیاه‌رنگ است که باید تحت هر شرایطی وظیفه خود را انجام دهد. فضای داخلی کاملاً ضد آب است و رنگ سبز سرخسی بدنه به کابین نیز نفوذ کرده است.

فولکس واگن I.D. باگی از قابلیت تطبیق‌پذیری معماری ماژولار I.D. بهره می‌برد. همان‌طور که از نام این خودرو بر می‌آید، کاملاً الکتریکی است و قدرت آن از پکیج باتری لیتیوم-یون ۶۲ کیلووات ساعت و موتورهای الکتریکی نصب‌شده روی دو محور تأمین می‌شود. مجموع قدرت، ۲۰۱ اسب‌بخار و گشتاور ۳۴۹ نیوتن‌متر است که به تمامی چهار چرخ می‌رسد. این باعث می‌شود تا باگی از مدل دیگر سری I.D. با قدرت ۱۶۸ اسب‌بخار قدرتمندتر باشد و آن را قادر می‌سازد تا در زمان ۷.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت برسد.

بااین‌حال خودروی الکتریکی و مفهومی I.D. باگی دارای شعاع حرکتی ۲۴۹ کیلومتر طبق استاندارد WLTP است، که از شعاع حرکتی مدل‌های دیگر I.D. با ۵۰۰ و مدل I.D. Buzz با ۳۲۰ کیلومتر کمتر خواهد بود. اما به نظر می‌رسد که دلیل کاهش شعاع حرکتی این خودروی مفهومی بیشتر به‌دلیل توانایی رانندگی آف‌رود باشد. ارتفاع بلند و گلگیرهای برجسته، مجموعه‌ای از رینگ‌های ۱۸ اینچی را در پوشش لاستیک‌های BF Goodrich پنهان می‌کند. قسمت زیرین خودرو از ورق مسطح آلومینیومی ساخته شده که سفری ایمن را در انواع زمین‌های ناهموار فراهم خواهد کرد. دو قلاب فولادی قرمز رنگ که در سپر جلو تعبیه شده، برای هنگام گیر کردن در مسیرهای آف‌رود و نیاز به بکسل تعبیه شده است.

فولکس‌واگن هنوز مشخصات بیشتر و طرح‌های خود را برای آینده مدل مفهومی I.D. باگی اعلام نکرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید