دستگیری نوجوانی که ناخواسته آدم کشت

  • حوادث
  • سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ۱۵:۵۲
    کد خبر :501569
قتل

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری نوجوان ۱۶ ساله‌ای که اقدام به قتل دوستش کرده بود، خبر داد.

سرهنگ علی ولیپور گودرزی دراین باره، گفت: حدود یک ماه پیش و در تاریخ ۱۲ بهمن ماه ۹۷، یکی از شهروندان ساکن محدوده شرق تهران هنگام تردد در حاشیه بزرگراه رسالت متوجه شد که جسد بی جانی روی زمین‌های خاکی این محدوده افتاده که بلافاصله از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع داد.

وی با اشاره به تشکیل پرونده در این خصوص در کلانتری ۱۹۰ مجیدیه گفت: با حضور مأموران در محل و انجام تحقیقات اولیه پرونده‌ای تحت عنوان مرگ مشکوک تشکیل شد و در بررسی‌ها نیز مشخص شد که جسد به وسیله جسمی تیز و برنده مجروح و به قتل رسیده است.

گودرزی با بیان اینکه پرونده‌ای تحت عنوان قتل به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شده و کارآگاهان این اداره تحقیقات خود را برای شناسایی قاتل و همچنین کشف هویت مقتول آغاز کردند، گفت: در بررسی و تحقیقات انجام شده از سوی کارآگاهان مشخص شد که مقتول جوانی است ۱۸ ساله به نام میلاد که با وارد شدن ضربه با چاقو به شکمش، به قتل رسیده که در بررسی از صحنه جرم آلت قتاله کشف و مشخص شد که ضربه مذکور و خونریزی ناشی از آن عامل مرگ است.

وی با اشاره به اینکه تحقیقات با وجود سرنخ‌های جدید به دست آمده وارد مرحله‌ای جدید شد، اظهار کرد: تحقیقات پیرامون شناسایی قاتل و انگیزه همچنان ادامه یافت تا اینکه کارآگاهان سرنخ‌هایی از حضور یک نوجوان دیگر که پیش از این با مقتول رابطه دوستی داشته به دست آمد. با کشف این سرنخ، تحقیقات ادامه یافت تا اینکه یکی از دوستان مقتول که نوجوانی ۱۶ ساله به نام فرشاد است به عنوان مظنون پرونده شناسایی و در تاریخ ۱۳ اسفند ماه ۹۷ برای تحقیقات به اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت فراخوانده شد.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه در تحقیقات انجام شده ، فرشاد به لب به اعتراف گشود، گفت: فرشاد، در اعترافات خود به کارآگاهان گفت که از چند سال پیش با میلاد دوست بوده و در یک مدرسه درس می‌خواندند، از ۲ سال پیش میلاد که دو سال از من بزرگ‌تر بود به بهانه‌های مختلف به او زور می‌گفت و با تهدیدهای مکرر برایش ایجاد مزاحمت کرده و او را تحت سلطه حرف‌های و رفتارهای خود درآورده بود. تا اینکه مقتول از مدرسه آنان به یک مدرسه دیگر رفت اما چند روز پیش از حادثه دوباره مقتول با قاتل تماس گرفته اما به تماسش پاسخ نداده و این اقدام منجر شده تا مقتول با ارسال پیامک‌های تهدید آمیز از فرشاد بخواهد که او را ببیند.

وی با بیان اینکه سرانجام مقتول و قاتل تصمیم گرفتند تا در حاشیه تقاطع بزرگراه‌های رسالت و امام علی (ع)، قرار بگذارند، گفت: بنا به گفته متهم وقتی به محل رسیده میلاد را دیدم و از او خواستم کارش را بگوید که مجدداً او تهدید کرد که این کار منجر به درگیری لفظی و درگیری فیزیکی شده و در همین حین و در یک لحظه میلاد از جیبش چاقویی درآورده و به فرشاد حمله کرده است، اما چاقو در درگیری از دستش افتاده و در همین حین متهم از فرصت استفاده کرده و چاقو را برداشته و با آن ضربه‌ای به شکم مقتول زده و از محل فرار کرده است.

به گزارش ایسنا، گودرزی با بیان اینکه متهم انگیزه قتل را فشارهای عصبی و تهدیدهای روانی و زورگویی‌ها و زورگیری‌های مقتول اعلام کرد، گفت: این فرد اعلام کرد که قصد قبلی برای قتل نداشته است.

به گفته معاون مبارزه با جرایم جنایی تهران بزرگ با اعترافات متهم، پرونده تکمیل و برای بررسی به همراه آلت قتل، به بازپرسی شعبه ۸ تهران ارسال شد اما با توجه به اینکه متهم زیر ۱۸ سال سن دارد، پرونده برای دادگاه اطفال زیر ۱۸ سال ارجاع شد تا تحقیقات قضائی در این خصوص انجام شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید