تشخیص بیماری‌ها با روش‌های نوین تصویربرداری

    کد خبر :501330

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، از ارائه جدیدترین دستاوردها در حوزه تشخیص بیماری‌ها با روش‌های نوین تصویربرداری، در کنفرانس تازه های سونوگرافی و اقتصاد رادیولوژی خبر داد.

مهیار غفوری، در آستانه برگزاری کنفرانس یک روزه تازه‌های سونوگرافی و اقتصاد رادیولوژی، گفت: این برنامه در سه بخش اصلی برگزار می‌شود که بخش نخست آن مرتبط با تصویر برداری پروستات و ارائه روش‌های جدید تشخیص با تاکید بر ام آر آی پروستات و روش‌های جدید بیوپسی و نمونه برداری است.

وی افزود: بخش دوم کنفرانس مرتبط با اقتصاد رادیولوژی است چرا که این مسئله بسیار حائز اهمیت بوده و از آنجایی که رادیولوژی با تجهیزات بسیار گرانقیمت در ارتباط است لازم است که این موضوع مورد بحث، گفتگو و توجه قرار گیرد بر همین اساس مسئولانی از سازمان‌های بیمه‌گر و وزارت بهداشت که نقش آنها در این زمینه حائز اهمیت است جزو مدعوین کنفرانس هستند و پانلی در این زمینه برگزار خواهد شد.

دبیر کنفرانس یک روزه تازه‌های سونوگرافی و اقتصادی رادیولوژی گفت: بخش سوم کنفرانس، مرتبط با تصویر برداری زنان و موضوعاتی مانند آمینوسنتز،NT، الاستوگرافی است. همچنین آخرین دستاوردها و تکنولوژی‌ها در ارتباط با تصویر برداری در حوزه‌های مختلف مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد و اساتید و صاحبنظران برجسته از داخل کشور و کشورهای اروپایی نیز در این کنفرانس حضور دارند.

وی در ارتباط با بزرگترین چالش‌های حوزه تصویربرداری، افزود: این رشته به شدت وابسته به تجهیزات بوده و به دلیل نوسانات ارزی و تحریم‌های ایجاد شده با برخی مشکلات مواجه شده‌ایم بنابراین سیاست گذاری ها در سطح کلان باید سبب بهره‌مندی بیشتر همه مردم در تشخیص زودتر بیماری‌ها از طریق روش‌های تصویربرداری کنونی و نوین باشد و انجام برنامه ریزی‌های بیشتر در این زمینه ضرورت دارد.

همایش یک روزه تازه‌های سونوگرافی و اقتصاد رادیولوژی پنجشنبه ۱۶ اسفند ۹۷ در پژوهشکده صنعت نفت برگزار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید