کی‌روش گفت باید دور تیم ملی خلوت باشد، از دست او راحت شدم

  • ورزشی
  • یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ ۱۷:۳۶

برادر همسر علی کفاشیان و مسئول سابق مالی تیم ملی درباره حواشی اردوی امارات که منجر به اخراج او شد شفاف سازی کرد.

سید مصطفی طباطبائیان برادر همسر علی کفاشیان نایب رئیس اول کنونی فدراسیون فوتبال،‌ سال‌های سال است که به عنوان مدیر مالی دراین مجموعه مشغول به کار است.
او به واسط همین رابطه از زمانی که کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال بود به عنوان مسئول مالی همیشه تیم ملی بزرگسالان را در سفرهای مختف همراهی می‌کرد. اما اتفاقات اردوی جنجالی سال گذشته تیم ملی در امارات نقطه پایان همکاری او با تیم ملی فوتبال بود، چرا که طباطبائیان هم یکی از نفراتی بود که توسط کی‌روش از تیم ملی اخراج شد و از این پس از اجازه همراهی تیم ملی را با نظر کی روش ندارد.
درتمام ماه‌های گذشته سید مصطفی طباطبائیان درباره پشت پرده این اتفاق هیچ صحبتی انجام نداده بود اما در گفت‌وگویی که با گروه ورزشی خبرگزاری میزان انجام داد،‌ درباره چرایی اخراج شدن از تیم ملی توضیحاتی ارائه داد که در زیر می‌‌خوانید.

*آقای طباطباییان! شما سال‌های سال به عنوان مسئول مالی تیم ملی بزرگسالان را در سفرهای مختلف همراهی می‌کردید. اما گویا همکاری شما با تیم ملی قطع شده است.

من مسئول مالی تیم بودم اما آقای کی‌روش سال گذشته در اردوی امارات هفت نفر را کنار گذاشت که یکی از آنها ما بودیم.

*علت کنار گذاشتن شما چه بود؟

گفتند که تیم می‌خواهد به جام جهانی برود و باید دور تیم خلوت باشد! به خاطر همین ما را کنار گذاشت. بالاخره سرمربی تیم ملی است و نظر او است. ما هم با نظر رئیس فدراسیون در نهایت جدا شدیم.

* مسئول مالی تیم ملی مگر از طرف فدراسیون مشخص نمی‌شود؟ شما که ارتباطی با کادر فنی نداشتید که توسط کی‌روش اخراج شوید!

بله این طور است اما رئیس فدراسیون قبول کرد و با ایشان هماهنگ شد و تصمیم گرفتند اسم من را هم خط بزنند، به همین دلیل از اردوی قطر به بعد دیگر به تیم ملی نرفتم. من اتفاقا از این مسئله خوشحال هم شدم!

* واقعا خوشحال شدید؟

بله. خوشحال شدم کنار رفتم. حالا نفسی راحت از دست کی‌روش می‌کشم! و خوشحالم که دیگر نیستم.

* شما سال‌های زیادی است که کنار تیم ملی هستید. واقعا عجیب نیست که به یکباره کنار گذاشته‌ شده‌اید؟

بله. من بیش از چهار سال کنار تیم ملی هستم. اما الان خوشحالم که دیگر نیستم.

* البته شما در این مدت سفرهای بسیار زیادی با تیم ملی رفتید. یک بار محمود گودرزی وزیر سابق ورزش و جوانان هم در مصاحبه‌ای به شدت از شما انتقاد کرد و گفت یکی از نزدیکان رئیس فدراسیون فوتبال (علی کفاشیان) تعداد قابل توجهی سفر خارجی با تیم ملی رفته است.

شما مسابقات تیم ملی بزرگسال را در طول سال می‌دانید که چقدر است. اگر سال جام جهانی باشد تعداد سفرهای خارجی از 5 سفر بیشتر نیست. مگر اینکه اردوی تدارکاتی خارجی هم باشد که به آن اضافه شود. اطلاعات غلط به وزیر سابق ورزش داده بودند. حتی درباره سفرهای آقای کفاشیان هم اطلاعات درستی به او منتقل نشده بود. کفاشیان 95 سفر رفته بود اما بازگشت او به ایران را هم سفر حساب کرده‌ بودند! وقتی گذرنامه‌ها را چک کردند دیدند که اشتباه کردند.

* ولی سفر زیاد رفتید.

بله سفر زیاد رفته‌ام.

* درباره همان اردوی امارات شنیده می شود که شما پاداش بازیکنان تیم ملی را به آنها پرداخت نکرده‌اید. درست است؟

اصلا ما در دبی پاداش نداده بودیم. چون اصلا پول نداشتیم به همراه خودمان ببریم!

* قبول دارید رفتنتان عجیب بود؟

زمانی که آقای کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال از ما حمایت می‌کردند. هرچقدر کی‌روش می‌گفت که من نباشم ایشان تاکید می‌کرد که او باید به مسائل فنی رسیدگی کند و مسائل اداری از وظایف فدراسیون فوتبال است اما آقای تاج چون با کی‌روش هماهنگ بودند حرف کی‌روش را قبول کردند و من هم از جدا شدن از تیم ملی استقبال کردم.

* الان با فدراسیون فوتبال هم دیگر همکاری ندارید؟

من به عنوان مدیر مالی به کار خودم در فدراسیون فوتبال ادامه می‌دهم.

* ممنون. حرف دیگری در پایان ندارید؟

من این حرف‌ها را در جهت شفاف‌سازی گفتم.
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید