ارز دیجیتال فیس بوک تا پایان ۲۰۱۹ عرضه می‌شود

    کد خبر :500862
ارز دیجیتال

منابع مطلع از تمرکز فیس بوک برای عرضه ارز دیجیتال تا قبل از پایان سال ۲۰۱۹ میلادی خبر داده اند. یک گروه مخفی ۵۰ نفره در این شرکت در تلاش برای تکمیل این طرح هستند.

به گزارش بازتاب به نقل از تک کرانچ، این ارز دیجیتال علاوه بر فیس بوک در دیگر پلتفرم‌های متعلق به این شرکت مانند واتس اپ هم قابل استفاده خواهد بود و به عنوان مثال می‌توان از آن برای نقل و انتقال سریع پول استفاده کرد.

هنوز مشخص نیست این ارز دیجیتال دقیقاً چه نامی خواهد داشت. اما برخی منابع می‌گویند فیس بوک نام FaceCoin را برای آن انتخاب خواهد کرد. انتظار می‌رود این ابتکار عمل تازه درآمدهای سرشاری را به جیب مدیران فیس بوک سرازیر کند.

گفته می‌شود پیامرسان خود فیس بوک هم برای تسهیل استفاده از این ارز دیجیتال شاهد تغییراتی خواهد بود. البته فیس بوک یک بار در سال ۲۰۱۱ اقداماتی را در این زمینه آغاز کرده بود که بعد از دو سال آن را متوقف کرد. این شرکت در سال ۲۰۱۲ هم ابتکار عملی موسوم به Facebook Gifts را راه اندازی و دو سال بعد ارائه این خدمات را متوقف کرد.

در حال حاضر پرداخت هزینه خرید برخی کالاها و خدمات از طریق پیامرسان فیس بوک ممکن است. ارائه این خدمات در آمریکا از سال ۲۰۱۵ آغاز شد و دامنه آن دو سال بعد به اروپا کشیده شد.

هم اکنون اکثر ارزهای دیجیتال جهان ساختار باز و آزاد دارند ولی هنوز مشخص نیست آیا فیس بوک هم از همین قاعده تبعیت خواهد کرد یا قصد دارد ارزی بسته و تحت کنترل خود را در اختیار کاربران قرار دهد.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید