پرونده بازسازی واحدهای مسکونی مددجویان زلزله‌زده کرمانشاه بسته شد

    کد خبر :500854
کمیته امداد

رییس کمیته امداد کشور گفت: حدود ۱۰ درصد واحدهای مسکونی آسیب دیده در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه توسط کمیته امداد بازسازی شده است.

پرویز فتاح، امروز (۱۳ اسفند) در مراسم افتتاح ۲۵۰۰ واحد مسکونی بازسازی شده در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، با بیان اینکه در زلزله آبان سال گذشته ۱۰۰ هزار واحد مسکونی استان کرمانشاه آسیب دید، اظهار کرد: حدود ۱۰ درصد این واحدها مربوط به مددجویان کمیته امداد بود که نسبت به بازسازی آنها اقدام کردیم.

وی در خصوص کیفیت واحدهای احداثی نیز گفت: این واحدها از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و مقاوم است.

فتاح اظهار کرد: علاوم بر بازسازی واحدهای مددجویان مناطق زلزله زده، کمک‌هایی را نیز به مددجویان این مناطق داشته‌ایم.

وی با اشاره به سرعت مناسب بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه، گفت: بازسازی این مناطق کاری جهادی و ضربتی بود که نمونه آن را نداشته‌ایم البته خود مردم هم به خوبی پای کار بودند.

رئیس کمیته امداد در ادامه با بیان اینکه مردم این مناطق وفادار به نظام هستند و با وجود تمام سختی‌ها همواره حمایت خود را از انقلاب داشته‌اند، گفت: در جنگ تحمیلی نیز مردم کرمانشاه به خوبی از کشور حراست کردند و به نوعی مردم ایران وام دار مردم این مناطق هستند.

فتاح گفت: در جریان زلزله سال گذشته استان کرمانشاه همه مردم ایران برای کمک به هموطنانشان به پا خواستند و مردم کرمانشاه را تنها نگذاشتند.

وی که در مراسم نمادین افتتاح ۲۵۰۰ واحد مسکونی بازسازی شده مددجویان کمیته امداد در روستای بی نهر شهرستان دالاهو سخن می‌گفت، با بیان اینکه از ۳۵ واحد مسکونی این روستا ۱۵ واحد تخریب شد که کار بازسازی آنها به انجام رسیده، گفت: به تمام خانوارهای این روستا پنج میلیون تومان برای تجهیز خانه‌هایشان پرداخت خواهد شد.

فتاح افزود: همچنین با مساعدت استانداری تمام افراد این روستا با قطار به مشهد مقدس اعزام می‌شود و در بحث اشتغال ساکنین این روستا نیز کمک خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، گفتنی است: با افتتاح این ۲۵۰۰ واحد مسکونی پرونده بازسازی واحدهای مسکونی مددجویان کمیته امداد در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بسته شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید