انطباق ۸۵ درصدی بودجه ۹۸ شهرداری با برنامه سوم توسعه شهر تهران

    کد خبر :500714
بودجه ۹۸ شهرداری

معاون شهردار تهران با بیان اینکه ۸۵ درصد از احکام برنامه سوم توسعه شهر تهران در لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران تبلور یافته است، تاکید کرد: در همین جهت ۱۴۰ ردیف بودجه‌ای که مغایر با اهداف برنامه سوم بودند از لایحه بودجه شهرداری حذف شدند.

سکینه اشرفی صبح امروز در جمع خبرنگاران در خصوص برخی ابهامات تطبیق لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران با برنامه سوم توسعه شهر تهران و برخی اظهار نظرها درباره ناهماهنگی بین برنامه و بودجه گفت: در زمان تدوین و تصویب برنامه سوم توسعه شهر تهران، در حوزه مالی اقداماتی موازی در خصوص پیش‌بینی منابع مالی سال‌های برنامه صورت گرفت. به این منظور جدول منابع مالی برنامه سوم بر اساس روند وصولی و مصوب سال‌های ۱۳۹۰ الی ۱۳۹۷ همچنین نظرات کارشناسان حوزه‌های تخصصی تهیه شد.

وی با بیان اینکه در این مطالعات منابع بودجه‌ای شهرداری تهران بر اساس نظام GFS به سه دسته تقسیم شده است، اظهارکرد: اقلام منابع که دارای بیشترین سهم هستند شناسایی و روند آن‌ها به قیمت ثابت و جاری محاسبه شد و ضمن تلفیق اطلاعات به دست آمده و نظرات کارشناسی حوزه‌های تخصصی، منابع بودجه‌ای برنامه پنج‌ساله سوم شهرداری تهران در سه سناریو بدبینانه، واقع بینانه و خوش بینانه برآورد شده است و در نهایت پس از تدوین برنامه، بودجه سال ۹۸ بر اساس اولویت‌های شهر تهران پیش‌بینی و تدوین شد.

اشرفی تخصیص منابع محدود میان نیازهای نامحدود و بر اساس اولویت‌های شهر و شهروندان را یکی از موضوعات اساسی در تدوین بودجه دانست و گفت: تمامی این اقدامات برای این است که هریک از فعالیت‌های مندرج در قالب مواد و احکام برنامه با بودجه مصوب همخوانی داشته باشد.

به گزارش ایسنا وی تصریح کرد: در همین راستا، از مجموع ۹۵ حکم برنامه سوم توسعه شهر تهران، ۶۴ حکم در بندهای بودجه لحاظ شده، ۱۱ حکم در سیاست‌های اجرایی بودجه رعایت شده و ۷ حکم برنامه نیز با تبصره‌های بودجه پیشنهادی مرتبط یا منطبق شده است. با احتساب مجموع این احکام، می‌توان ادعا کرد که ۸۵ درصد احکام برنامه سوم در بودجه پیشنهادی سال آینده شهرداری تهران متبلور شده است.

اشرفی، ادامه داد: بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری تهران با مد نظر قرار دادن الزامات و سیاست‌های تدوین بودجه ابلاغی از سوی شورای شهر و مهمترین ارکان برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران از قبیل انضباط مالی، شفافیت، مدیریت هزینه، افزایش کیفیت منابع درآمدی پایدار، تمرکززدایی از اعتبارات و توزیع آن بین واحدهای اجرایی و تلاش در جهت افزایش درآمدهای پایدار و بودجه‌ریزی عملیاتی تدوین شده است.

به گزارش شهرنوشت، وی تاکید کرد: تلاش شده رویکردها و الزامات بودجه سال آتی مطابق با اولویت‌ها و مسائل کلیدی شهر و احکام برنامه سوم توسعه شهر باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید