زیان نهایی مصرف نامناسب آب متوجه بهره‌برداران است

    کد خبر :50062

معاون آب وآبفای وزارت نیرو در شورای حفاظت آب استان فارس اعلام کرد: وضعیت مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی و شهری نامناسب است و زیان نهایی متوجه خود بهره‌برداران و مصرف کنندگان است .

به‌گزارش ایلنا، “رحیم میدانی” شب گذشته در شورای حفاظت آب استان فارس که با حضور معاون استاندار این استان برگزار شد، گفت: وضعیت این مایه گرانبها به قدری حساس شده که در شورای عالی امنیت ملی مطرح شده وبایستی باتمام توان علمی وتجربی به حل این موضوع بشتابیم.

وی ادامه داد: با ادامه وضعیت نامناسب مصرف و آسیب دیدن منابع آب سطحی و زیرزمینی، تامین آب برای کشاورزی و شرب مردم در آینده بسیار چالش‌برانگیز خواهد بود.

به قانون توزیع عادلانه آب اشاره کرد وافزود: این قانون قانون موثری است اما به اصلاح نیازدارد و در دولت یازدهم قوه قضاییه در مدیریت آب همکاری بسیار خوبی با این بخش داشته که جای بسی تشکردارد.

معاون وزیر نیرو به تشکیل یگان حفاظت آب درآینده نزدیک اشاره کرد و تشکیل این یگان را منوط به همراهی بیش ازپیش قوه قضاییه و نیروی انتظامی دانست.

معاون امورعمرانی استانداری فارس توجه ویژه دولت تدبیروامید به آب ومحیط زیست را ستود و گفت: درهیچ دوره ای اینقدربه موضوع آب و شورای عالی آب اهمیت داده نشده است که دردولت یازدهم شده است.

رضاییان افزود: بایستی از برداشت‌های غیرمجاز آب جلوگیری کرد و یا حداقل هزینه برداشت‌های غیرمجازرا برای متخلفین بالا برد که خوشبختانه دستگاه قضایی و نیروی انتطامی استان در خصوص آب بسیارخوب عمل کرده است که قدردانی ویژه دارد.

در ادامه این سفر، معاون آب و آبفای وزیر نیرو امروز از تصفیه‌خانه شماره 2 آب شیراز و سد تنگاب در شهرستان فیروزآباد بازدید کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید