بیش از ۹۹ درصد چرم طبیعی در داخل کشور تأمین می‌شود

    کد خبر :500524
چرم طبیعی

رئیس اتحادیه فروشندگان چرم گفت: در حال حاضر بیش از ۹۹ درصد از چرم طبیعی در داخل کشور تأمین می‌شود.

سعید حیاتی رئیس اتحادیه فروشندگان چرم درباره آخرین وضع بازار چرم گفت: درحال حاضر بیش از ۹۹ درصد از چرم طبیعی در داخل کشور تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر ۳۰۰ واحد چرم در تهران مشغول به فعالیت‌اند، تصریح کرد: دولت باید جلوی قاچاق مواد خام چرم از کشور را بگیرد.

حیاتی با اشاره به کمبود دستگاه کافی و مناسب در بخش فرآوری چرم اظهار کرد: کشور از مواد اولیه‌ مناسبی برای تولید چرم برخوردار است و ، در این سال‌ها پوست مورد نیاز برای تولید از خارج و توسط شرکت‌های خارجی برای تولید کیف و کفش فرآوری و وارد کشور شده است.

به گزارش جوان رئیس اتحادیه فروشندگان چرم با اشاره به فرسوده بودن بسیاری از تجهیزات و ادوات تولید چرم و دباغی در کشور گفت: برخی از فعالان این حوزه در شهر‌هایی همچون تبریز (به عنوان یکی از کانون‌های فعالیت در این حوزه) مطرح می‌کنند، متأسفانه متقاضیان واردات دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته تولید چرم با مشکلات متعدد و پیچیده‌ای مواجه هستند که انتظار می‌رود با اتخاذ تدابیر مقتضی، روند این مسیر (واردات دستگاه‌های پیشرفته تولید چرم) تسهیل شود و بطور قطع، تحقق این امر به حصول دستاورد‌های ارزنده‌ای در صنعت چرم‌سازی کشور منتهی خواهد شد.

به گفته وی، صنعت چرم سازی باید به عنوان صنعتی مادر مورد توجه و در اولویت قرار گیرد.

حیاتی در پایان ابراز امیدواری کرد که با پیش‌بینی تمهیدات لازم، قیمت تمام شده چنین محصولاتی با کاهش هر چه بیشتری همراه شود که قطعا با حصول این امر، جامعه هدف این محصولات با دامنه هر چه بیشتری همراه خواهد شد. افزایش تقاضا برای محصولات هر صنعت و حوزه تولیدی، امری نوید بخش و عنصری نجات بخش در اقتصاد کشور بشمار می‌رود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید