نتانیاهو در نظرسنجی ها عقب افتاد

    کد خبر :499952
نتانیاهو

نتایج نظرسنجی های جدید در سرزمین های اشغالی از پیشی گرفتن رقیبان نخست وزیر رژیم صهیونیستی از وی در آستانه انتخابات پارلمانی حکایت دارد.

نتایج دو نظرسنجی KAN News و شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که حزب «لیکود» به ریاست «بنیامین نتانیاهو» از ائتلاف جدید «سفید و آبی» به ریاست «بنی گانتز» عقب افتاده است.

بنا بر این نظرسنجی‌ها، در انتخابات پیش رو ائتلاف راستگرای نتانیاهو شامل حزب لیکود و احزاب افراطی راستگرا به ۵۹ کرسی کنیست دست خواهد یافت و در این صورت دو کرسی برای کسب اکثریت و تشکیل کابینه ائتلافی کم خواهد داشت. حد نصاب برای تشکیل کابینه در سرزمین اشغالی کسب ۶۱ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی است.

نتایج نظرسنجی کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که در انتخابات ماه آوریل بنی گانتز ۳۶ کرسی را از آن خود خواهد کرد اما لیکود به ریاست نتانیاهو ۳۰ کرسی را تصاحب می‌کند.

به گزارش مهر، نظرسنجی KAN News آمار دیگری را نشان داده و حکایت از آن دارد که در انتخابات ماه آوریل ۳۷ کرسی سهم گانتز و ۲۹ کرسی سهم نتانیاهو می‌شود.

به نظر می‌رسد اقدام دادستان رژیم صهیونیستی علیه نتانیاهو در نتایج این نظرسنجی‌ها تأثیرگذار بوده باشد.

پیش از این نظرسنجی‌ها، «آویخای مندلبنت» دادستان کل اسرائیل لایحه اتهاماتی را در پرونده‌های رشوه، فریب و خیانت در امانت متوجه نتانیاهو کرد. پرونده‌هایی با نام‌های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰. مندلبنت گفته است که مایل است جلسه استماع درباره اتهام‌های نخست وزیر برگزار شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید